Hej!
Dette spørgsmål er sikkert blevet stillet flere gange, men jeg kan ikke rigtig finde en god løsning.
Hvordan kan jeg få fjernet den afbrudte skrue ifølge billedet?

• Metalbeslag på træ med en knækket skrue og en intakt skrue.
H
Bor det ud med en metalbor. Lim derefter en træplug der, eventuelt bor et større hul, der passer til træpluggen, og så kan du fastgøre en ny skrue.

H halj sagde:
Bore ud den med en metalbor. Lim derefter en træpløk i, eventuelt bore et større hul som passer til træpløkken og så kan du fastgøre en ny skrue.
Det har jeg prøvet, men ikke haft held med det. Boret "glider" til alle sider. Jeg stoppede så for ikke at ødelægge stolpen. Hvor stort et bor skal man bruge? Samme diameter som skruen, større eller mindre?

M Mokhalad sagde:
Det har jeg prøvet men ikke lykkedes. Boret "glider" i alle retninger. Stoppede så for ikke at ødelægge stolpen. Hvor stor bore skal man bruge? Samme diameter som skruen, større eller mindre?
Tror der findes "små" hulsave, hvor du borer/saver omkring din brækkede skrue, indtil den løsner sig eller du kan pille den ud... og derefter tilstoppe med en træpløk.

/ATW

A ArneTW sagde:
Tror det finns "små" hulbor der du borer rundt din afbrudte skrue, indtil den løsner eller du kan pille den ud... og derefter tilslutte med en træpløk.

/ATW
Ok, jeg må nok gøre endnu et forsøg.
Tak for alle svar.

Mazen Mazen sagde:
Prøv med en plugbor, du burde da kunne få fat i skruen med en smal tang, hvis den sidder for dybt.
[link]
Det var en god idé!
Tak for tipset!

A ArneTW sagde:
[link]

Burde virke...

/ATW
Præcis, det der må virke!
Tak for tippet!

Bore et nyt hul til en ny skrue i stedet

• Synes
FIlipSvensson1 og 1 anden
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Bore et nyt hul til en ny skrue i stedet
Vil helst ikke ændre placering af låsen

Nej det kan vel sidde som det gør. Bare bor et nyt hul.

• Synes
Mokhalad og 1 anden
  • Laddar…
Tag en boremaskine, der er 0,5 større end hullet i beslag, bor så toppen af skruen bliver plan og får en lille forsænkning af den store bore.
Nu kan du bore det ud med en bore, der er lige som skruen.
Så i med lim og bank en bit ind, som du har tællet til, skær pinnen af og skru en ny skrue tilbage.

• Synes
Mokhalad
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Nej det kan vel sidde som det gør. Bare bor et nyt hul.
Du mener at bore i selve låsen for en ny skrue? Det har jeg faktisk ikke tænkt på. Smart. Tak!

L Lutte sagde:
Tag en bor, der er 0,5 større end hullet i beslaget, bor så toppen af skruen bliver ensartet og får en lille forsænkning af den store bor.
Nu kan du bore den ud med en bor, der er ens med skruen.
Så i med lim og bank en stump ind, som du har snittet, skær pinden af og skru en ny skrue tilbage.
Sådan kan man også gøre! Tak!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.