Hej, ny "skribent" på forumet, har dog læst en del.
Jeg skal tage mig af min kælder efter at have ryddet den for parket og gipsede vægge.
Jeg tænker på at lægge klinker på gulvet og pudse væggene, derefter male med silikatmaling.
Nu til mit spørgsmål, er der noget specielt fix og puds man skal vælge..? Tænker på at det skal ånde osv...
Huset er bygget i -79, lecablokke til kældervæggene. Huset isoleret med isodrän for tre år siden...
Tanker og tips modtages gerne!
Jeg skal tage mig af min kælder efter at have ryddet den for parket og gipsede vægge.
Jeg tænker på at lægge klinker på gulvet og pudse væggene, derefter male med silikatmaling.
Nu til mit spørgsmål, er der noget specielt fix og puds man skal vælge..? Tænker på at det skal ånde osv...
Huset er bygget i -79, lecablokke til kældervæggene. Huset isoleret med isodrän for tre år siden...
Tanker og tips modtages gerne!
Hej
fix er altid diffusionsåben, så det er ikke noget, man kan tage fejl af der, dog er det vigtigt at få en god forankring med betonen, slib og prim gulvet, så fixet får god vedhæftning.
på væggene ville jeg have brugt B-bruk, da du har leka væg, så bliver det en god og holdbar overflade.
fix er altid diffusionsåben, så det er ikke noget, man kan tage fejl af der, dog er det vigtigt at få en god forankring med betonen, slib og prim gulvet, så fixet får god vedhæftning.
på væggene ville jeg have brugt B-bruk, da du har leka væg, så bliver det en god og holdbar overflade.
Toppen, tak for svar! Hvad angår primer har jeg læst mig til, her på forumet, at den i reglen ikke er diffusionsåben, hvorfor man ikke skal have den på kældergulvet..? Findes der primer, der er d.åben?
Eftersom du har lagt om dræningen (håber jeg) og isoleret udvendigt bør du ikke få problemer med fugt som kommer ind i betonpladen,
Det er hovedsagen når det kommer til fugt i kældre og overfladelag som ikke holder.
Så har du valgt overfladelag som er uorganiske som er det bedste valg.
Med alle leverandører af primer har diffusionsåbne varianter, weber, finja osv..
Det er hovedsagen når det kommer til fugt i kældre og overfladelag som ikke holder.
Så har du valgt overfladelag som er uorganiske som er det bedste valg.
Med alle leverandører af primer har diffusionsåbne varianter, weber, finja osv..
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan fikser jeg bedst muligt et sommerhus der har sat sig og en fugtig kælder
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fiks i kælder, hvordan reparere disse skader
Fiks afløb i kælder under el-gulvvarme ?
Fixa duschutrymmet i källaren.
Badrum -
Hvordan ordner jeg pudset i kælderen?
Byggematerialer & Byggeteknologi