Hej! Jeg har et letbetonhus, der har brug for, at næsten alle væggene i kælderen bliver pudset op. Pudsningen er meget skrøbelig og smuldrer let, hvis man rører ved den. Så jeg tænkte, det er bedst at gøre dette nu, når pudsningen er over 60 år gammel.

Jeg er håbløs til at pudse i de små mængder, jeg har prøvet hidtil, så jeg har anskaffet afretningsprofiler i elforzinket plade, som jeg har tænkt mig at lade sidde i væggen sammen med pudsen.

Men nu vil jeg have en meget enkel måde at fastgøre afretningsprofilerne på væggen, så de bliver lige og jævne, inden jeg går i gang med at pudse. Det vil højst sandsynligt tage flere uger, før jeg begynder at pudse, efter jeg har sat skinnerne op.

Så hvad kan jeg bruge til at fastgøre dem enkelt og lige, som kan sidde længe inden pudsning, og som faktisk går godt sammen med pudsen bagefter.

Hvis jeg bruger pudsnets, skal disse sidde bag afretningsprofilerne, eller skal nettet skæres "mellem" afretningsprofilerne?

Jeg vil gerne undgå at bruge strenge af almindelig puds til at fastgøre dem, da det sjældent bliver godt for mig.

Taknemmelig for råd

Avdragsbana af elforzinket plade, 6x2500mm, til mureprojekter. Vist med produktdetaljer og pris på en shoppingapp-side.

Farstatjej90
Åh det her har jeg virkelig ingen anelse om.

Letbeton? Laserpass og sømme i dem?

Følger tråden 😅👍🤔

Jeg har set, hvordan man gør, men fixar det ikke specielt godt selv. Op med en streng puts og derefter frem med langpasset og tryk til den i lod, klart….

Mellemstykker bagved for at få den lige og letbetonskruer for at fastgøre dem

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.