Skal sætte skydedøre i gangen. I loftet på siden går et ventilationsrør, hvilket gør, at dørene ikke kan gå hele vejen til loftet. Dette tænkte jeg at løse ved at lave en hylde over skydedørene, som også dørene kan fastgøres i nedenunder. Hvilket materiale skal jeg vælge, så det er muligt at bore i og bliver stabilt... eller er der nogen der har en anden idé.
Hej,
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår din spørgsmålsformulering korrekt, og materialevalget kan jo også påvirkes af overfladen og andet omkring det.
Men et almindeligt og enkelt materiale er jo at bruge f.eks. laminatplader eller stavlimede plader.
Jeg ville nok have revet hele skabet ud og bygget en fast væg lige under ventilationsrøret og ladet skydedørene gå mod den væg. Indenfor den faste vægdel kan man f.eks. have hylder og/eller lade tøjstangen gå ind bag væggen.
Sådan ser det ud i et af vores skydedørsskabe, det er kun midlertidigt med en tøjstang, som står på ben, indtil vi har besluttet præcis, hvordan vi vil have det og indtil vi har købt det inventar, vi ønsker;
skabsdybden er 610, bredden på søjlen er 415.
Formentlig vil der være en hylde lidt over tøjstangen, som tøjstangen skal hænge i, til højre udenfor billedet, men under tøjstangen vil der nok stå et lavt kurvestativ og yderst til højre vil der nok stå et kurvestativ, der er lidt højere end hylden at stå.
Ja det er en garderobe men indeholder kun proppskab. Gangen er så smal, og rummet hvor vi vil have skydedørene er ikke optimalt. Indretningen kommer til at være bøjler, der hænger udad. Venstre er 520 max-dybde pga den blå dør, og til højre er dybden 620. Overvejede at sætte skydedørene skråt, men det vil jo se helt skørt ud med ternet gulv til.
Alle tips modtages med tak!
Demmpa sagde:
Er det et smalt skab lige indenfor døren?
Jeg ville nok rive hele skabet ud og bygge en fast væg lige under vent.røret og lade skydedørene gå mod den væg.
Indenfor det faste vægstykke kan man fx have hyldeplan og/eller lade tøjstangen gå ind bag væggen.
Sådan ser det ud i en af vores skydedørsskabe, det er kun provisorisk med en tøjstang, der står på ben, til vi har besluttet præcis, hvordan vi vil have det, og til vi har købt den indretning, vi ønsker;
[billede]
Skabsdybden er 610, bredden på søjlen er 415.
Antageligvis vil der være en hylde lidt over tøjstangen, som tøjstangen skal hænge i, til højre udenfor billedet men under tøjstangen vil der nok stå en lav skuffereol, og yderligheder til højre vil der nok stå en skuffereol, der er lidt højere end hylden.
Men hvis det er 620 dyb til højre, kan man ikke sætte en slags IKEA-garderobe med skydedøre? Så har du løst problemet med ophængning af døre, hylder, tøjstang osv.? Jeg tænker mig så fra væggen til højre og frem til el-skabsgarderoben. Så kan man måske sætte nogle kroge eller knopper på el-skabet til at hænge skohorn og lignende småting på?
Ja, tænkt tanken men så mødes man af en mur, usikker på om helheden bliver god.
Tomtom79 sagde:
Men hvis der er 620 dybt til højre, kan man ikke indsætte en type IKEA-garderobe med skydedøre? Så har du løst problemet med ophængning af døre, hylder, tøjstang mm ? Jeg forestiller mig så fra væggen til højre og frem til elskabsgarderoben. Så kan man måske sætte nogle kroge eller knopper på elskabet for at hænge f.eks. skohorn og lignende småt på?