Skal sætte beslag op for romerske ringe i en træbjælke. Hvilken slags skruer anbefales for at klare den rette vægt?

Davidbagare
Hvad er det for vægt, de skal kunne klare?
mvh

Gyngekroge har jo holdt tidligere, men hvis det er en tjocksmock, der skal hænge og dingle, findes der grov fransk skrue.

Hvordan ser bjælken ud da? Er den fritliggende kan man jo lave en eller anden skrueløs konstruktion så slipper man for at skrue helt.

Skal holde til et normalt tungt barn…

Tanken er at fastgøre ifølge billede. Trækonstruktion med understøttende bjælker, hvor en bjælke er markeret med rød cirkel, monteret på metallbeslag på trævægge.

Hvis det kun er muligt at komme til og skrue fra én side, så er en grov fransk eller lignende at foretrække. Kan du komme til begge sider af reglen, er det endnu mere praktisk og meget stærkere at bruge en gennemgående bolt med møtrik og skive.

Findes der ikke en slags bjælkesko, der har fastgørelse til noget med skrue og møtrik da? Så kan man jo bare skubbe den op og skrue sidelæns med flere mindre skruer og så fastgøre valgfri fastgørelse nedad i skoen.

• Synes
UffePlåtis
  • Laddar…
Davidbagare
Gud hvor avanceret alle skal gøre det. For et barn vil det holde med to almindelige grove kroge.
Vil du være på den supersikre side, så køb kroge som er fastgjort på en plade, som du kan trække fire skruer i. Ligesom denne:

• Metalplade med krog, monteret med fire skruer for sikker installation.
  • Synes
Peternow og 1 anden
  • Laddar…
For at præcisere, så har jeg allerede tilsigtede beslag med 2 eller 4 (kan ikke huske lige nu) skruehuller i hver.

Davidbagare
D da20 sagde:
For at præcisere har jeg allerede de tilsigtede beslag med 2 eller 4 (kan ikke huske lige nu) skruehuller i hver.
Sådan. Tvivler du på, at de skal holde? Læg et billede op, så kan du få svar. :)

• Synes
Månskensbyggare
  • Laddar…
Davidbagare
D da20 sagde:
For at præcisere, så har jeg allerede tilsigtede beslag med 2 eller 4 (kan ikke huske lige nu) skruehuller i hver.
Du spekulerede måske mere på hvilken type skrue du skal fastgøre pladen med så? Tag så grove træskruer du kan finde, som kommer gennem hullerne i pladen. 50mm og opad i længden.

Davidbagare Davidbagare sagde:
Du kanske mer undrade hvad for typ af skrue du skal fastgøre pladen med da? Tag så grove træskruer du kan finde som kommer gennem hullerne i pladen. 50mm og opad i længden.
Ja præcis det jeg undrede. :) Tak!

• Synes
lenne456 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg bruger bryggring i reglerne i mit garagetag. Fungerer prima!

• Bryggring med skruegevind, brugt i garageloft.
  • Synes
Pudweiler og 2 andre
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare sagde:
Gud, hvor avanceret alle skal gøre det. For et barn vil det holde med to almindelige grove kroge. Vil du være på den super sikre side, så køb kroge, der er fastgjort på en plade, som du kan skrue fire skruer i. Ligesom denne:
Ikke helt åbenlyst godt, da reglen synes smal, og man ikke gerne vil skrue for tæt på siderne. Axhans klassiske skrue føles bedre. Eller som sagt bare et spikband rundt.

En trapezkrog anvendte vi til vores gynge, sat i en 45x120 regel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.