Hej!

Jeg skal sætte en hattehylde op i gangen, hvor væggen består af trippelgips. Vi har en sikkerhedsdør, og jeg stødte på metal, da jeg borede huller til hattehylden, gipspladerne ligger mod metallet, så jeg kan ikke bruge en ekspander på den side.

Ville det fungere med 4 stk. Driva gipsplugge i metal?

Tak på forhånd

Hvad er det du har på væggen, det burde være en metalregel, i så fald kan du vel skrue i den.

Drosen sagde:
Jeg hjalp far med at sætte lysstofrør armaturer op med sådan nogle her:

[link]

De kan måske fungere. Det afhænger selvfølgelig af tykkelsen på delen af hattehylden, hvor skruen sidder.
Tak, den minder meget om Driva, som jeg har købt hjem. Skruen har ca. 26-28 mm træ fra hattehylden at komme igennem, før den er ved væggen.

Peter2400 sagde:
Hvad er det for noget du har i væggen, burde være en metalregel, hvis det er tilfældet kan du vel skrue i den.
Det var min første tanke, men en bekendt troede det hørte til sikkerhedsdøren, dog er borehullet ca. 15cm fra dørlisterne.

Der findes Metallexpander til trippel gips.

BirgitS
Skånemas sagde:
Det var min første tanke, men en bekendt troede, det hørte til sikkerhedsdøren, dog er borehullet ca. 15 cm fra dørlisten.
Man behøver jo ikke rive en del af væggen, når man sætter ind en sikkerhedsdør, og heller ikke bygge på ny væg, men det er en udskiftning af karm og foder, så en sikkerhedsdør går nok ikke ind i væggen nogle 15 cm.

H
Nogle gange lægger man en metalplade mellem gipslagene for at øge sikkerhedsklassen.
men at de skulle have gjort det i din bolig lyder utroligt.

Hvis det ikke er et vandrør😬 så kan du måske bore i pladen for at se, hvor tyk den er.
Hvis det er en tyndere plade, så ville en montagesskrue med selvborende spids nok være det enkleste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.