Hej!
Jeg skal sætte en hattehylde op i gangen, hvor væggen består af trippelgips. Vi har en sikkerhedsdør, og jeg stødte på metal, da jeg borede huller til hattehylden, gipspladerne ligger mod metallet, så jeg kan ikke bruge en ekspander på den side.
Ville det fungere med 4 stk. Driva gipsplugge i metal?
Tak på forhånd
Jeg skal sætte en hattehylde op i gangen, hvor væggen består af trippelgips. Vi har en sikkerhedsdør, og jeg stødte på metal, da jeg borede huller til hattehylden, gipspladerne ligger mod metallet, så jeg kan ikke bruge en ekspander på den side.
Ville det fungere med 4 stk. Driva gipsplugge i metal?
Tak på forhånd
Jeg hjalp far med at sætte lysstofrørsarmaturer op med sådanne her:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Faste...uspertMagsho/Gipsankare-med-skruv-2000020805/
De kan muligvis fungere. Det afhænger selvfølgelig af, hvor tyk delen af hattehylden er, hvor skruen sidder.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Faste...uspertMagsho/Gipsankare-med-skruv-2000020805/
De kan muligvis fungere. Det afhænger selvfølgelig af, hvor tyk delen af hattehylden er, hvor skruen sidder.
Tak, den minder meget om Driva, som jeg har købt hjem. Skruen har ca. 26-28 mm træ fra hattehylden at komme igennem, før den er ved væggen.Drosen sagde:
Der findes Metallexpander til trippel gips.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,172 indlæg
Man behøver jo ikke rive en del af væggen, når man sætter ind en sikkerhedsdør, og heller ikke bygge på ny væg, men det er en udskiftning af karm og foder, så en sikkerhedsdør går nok ikke ind i væggen nogle 15 cm.Skånemas sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fästa armstöd badrum, tjockare en trippelgips
Badrum -
Hvordan skal jeg fastgøre et skab i tripelgips?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fastgøre hattehylde i kombineret gips og betonvæg.
Fastgøre hattehylde i tre lag gips
Fastgørelse af hattehylde i gips/krydsfiner
Bygningsfysik