Hej.
Jeg har en hattehylde (model almindelig), som jeg vil fastgøre på væggen i entreen med fire skruer.

Problemet er, at væggen består af tre (fire) lag gipsplade, ca. 48 mm gips, derefter luft.

Med andre ord er Mollys ikke helt nemme at bruge.

Har nogen stødt på dette, og hvordan løser I det?

Venlig hilsen
Petter

Senest redigeret:
Er du sikker på, at det er gips? Det er ikke en pudset trævæg eller lignende? Hvornår er huset bygget?

Jo, ret sikker.
Har boret huller og tjekket.
Huset er bygget i år.

mexitegel sagde:
Der findes jo Molly til trippelgips, det burde vel fungere eller hvad mener du?

[link]
Jo, jeg har ledt. Men kan ikke finde nogen molly, der har et grebområde på 48 mm.... :(

Petter

48mm? :x

Så er det vel ikke gips? Gipspladerne er vel 13mm? -> 39mm

Det kan være sådan, at der er ekstrem brandklasse på væggen, hvilket gør, at man har brugt 3 stk. 15 gips. F.eks. hvis det er en lejlighedsskelvæg i gips, hvilket ellers er ret usædvanligt i nyproduktion. Er dette et enfamiliehus er det dog meget mærkeligt.

Burde vel være nok med en ordentlig plug.

mexitegel sagde:
48mm? :x

Så er det vel ikke gips? Gipspladerne er vel 13mm? -> 39mm
ok, fejl af mig. Måske ikke tre stykker plader, men 46-48 mm gips ivf. lidt svært at måle på millimeteren.

falkn sagde:
Det kan være sådan, at der er ekstrem brandklasse på væggen hvilket gør, at man har brugt 3 stk. 15 gips. F.eks. hvis det er en lejlighedsskillegående væg i gips hvilket ellers er ganske usædvanligt i nybyggeri. Er dette en enfamilieshus er det dog meget mærkeligt.
Ah, det er faktisk væggen ind mod naboen, det handler om rækkehus.
Så lyder det ret sandsynligt, at det er som du siger angående brandklasse...

p1r sagde:
Ah, det er faktisk væggen ind mod naboen, det handler om rækkehus.
Så lyder det ret sandsynligt, at det er som du siger ang brandklass...
Jo, det er nok sådan. Afhængigt af hvor meget vægt du skal lægge på hylden, så bør det fungere med en lidt grovere plug.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.