Har sat op alle regler for at sænke loftet. Men lige nu hænger alt kun i rammen rundt om væggene. Så jeg har brug for at bruge hulbånd for at fastgøre resten. Har lært mig, at man ikke må bruge plastikplug. Men alternativerne synes ikke at være så lette at finde. Det antydes, at de er for svage?

Men det jeg har fundet er disse.
https://www.essve.se/essvese/sv/metallspikplugg-spix-46

[URL]https://www.biltema.se/bygg/fastelement/spik/expanderspik-2000024274
[/URL]

Er det disse alternativer, der findes, og hvilken er bedst?

Loftet er ca. 3.6x6m. Hvor mange fastgørelser skal jeg sætte op?

Ja, det første spørgsmål er vel, hvad det er for et materiale i loftet, du skal fastgøre i? .. Andet spørgsmål er, hvorfor man ikke må bruge almindelige plugs?

Det er betonloft, missede vist det. Hvis det begynder at brænde, smelter plastikproppen, og loftet kan falde ned, er hvad jeg har læst. Derfor skal man bruge en eller anden metal variant.

7ender
Søg efter ekspansionsbolt.

Spixen du linkede til fungerer fremragende. Let at bruge men svære at rive, hvis det skulle blive aktuelt. Vil du kunne rive, så havde jeg satset på betonskrue.

Betonskrue uden tvivl.
Du skal alligevel bore hul, så hvorfor ikke lige så godt sætte en skrue uden plug, som du så kan trække ud, hvis du skulle få brug for det.

Det er korrekt, at plastikpluggen smelter ved brand. Men brænder det så kraftigt, at alle plastikplugger smelter, har man lidt andre problemer end taget.

Tak.

Hvilke dimensioner på skrue og hvor mange kan man tænkes at have brug for? Det er et fandens slid at bore opad i beton, så jeg vil jo ikke behøve at bore 50 stk. 10 cm dybe huller, hvis det er nok med 25 stk. 5 cm dybe.

S stefand sagde:
Tak.

Hvilke dimensioner på skruen og hvor mange kan man forventes at bruge? Det er et helvede at bore opad i beton, så jeg vil jo ikke skulle bore 50 stk. 10 cm dybe huller, hvis det er nok med 25 stk. 5 cm dybe.
Hvor stort..? Hvorfor ikke bore direkte gennem træreglen og slå pluggen gennem reglen direkte ind i betonen?

putte22 putte22 sagde:
Hvor stort..? Hvorfor ikke bore direkte gennem træregelen og slå pluggen gennem regelen direkte ind i betonen?
Fordi loftet ikke er helt vandret, så nogle steder har jeg afstand mellem loft og regel.

Loftet er 3,6x7m (skrev forkert i første indlæg), og jeg har brugt 70x45 reglar.

S stefand sagde:
Fordi taget ikke er helt vandret, har jeg nogle steder afstand mellem tag og lægte.

Taget er 3,6x7m (skrev forkert i første indlæg), og jeg har brugt 70x45 lægter.
put lidt masonite der, hvor det gaber. eller undlad at sætte plug/skruer helt der, hvor det gaber..

Ja, det kunne jeg godt gøre.

Men spørgsmålet er stadig, hvilken dimension samt hvor mange? =) For det burde jo ikke påvirkes af, hvordan jeg fastgør reglerne, hvis vi ser på, hvor meget af skruen der skal ind i betonen, og ser bort fra at en del kun er i reglen.

S stefand sagde:
Jo, det skulle jeg kunne gøre.

Men spørgsmålet står stadig, hvilken dimension samt hvor mange? =) For det burde jo ikke påvirkes af, hvordan jeg fastgør reglarne, hvis vi ser på, hvor meget af skruen der skal ind i betonen, og bortser fra at en del kun er i reglen.
Tænkte på denne som er godkendt i loft. Der findes flere producenter. Den bruger vi, når der skal monteres hulbånd fra loft. http://www.gunnebofastening.se/produkt/?product_id=748&family_slug=expander-och-plugg. Når vi hænger loft fra hulbånd, proppes det på 120x120cc gips typ 90x120cc

Ja det var en lignende en jeg linkede til i mit første indlæg. Det behøves ikke dybere end 4 cm?

Men forstår ikke helt dine cc mål =)

Eller skal det tolkes som at på første regel, 120 cm ud fra kortsiden, sætter jeg 3 stk. pløkker med 120 cc (bredden er jo 3,6m). Hvilket ville give mig ca. 6 regler (rummet er 7 meter dybt) med 3 pløkker på hver regel?

Vi bruger 5mm varianten dybde 30 i beton..Nja var lidt sløset måske.. men når vi sætter bærende konstruktion til utak så er det modulsystem vi kører da sætter man bærskinnerne bredde på cc120 og de hænges op i hulbånd eller lignende på 120cc eller ved gips 90cc men ff 120bredde..du kan jo gøre som du tænker og skrue fast "mellemreglarna" med vinkler i bærende reglar..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.