Har skruet op en Stringhylde på væggen, men et af hullerne blev ikke videre godt. Har brugt gipsankre fra Fischer, men kom til at trække et af dem ud, hvilket resulterede i et stort hul. Forsøgte derefter at bruge Fischers Fix & Fill, men hullet var 5 mm for stort til, at den perforerede hylse kunne sidde fast, da jeg skruede i skruen.
Derfor har jeg nu en skrue, der sidder løst i et stort hul. Er der på nogen måde at ordne dette, gerne uden at tage skruen ud, som nu sidder fast i fyldemassen? Fx sprøjte noget spartelmasse i hullet, så skruen sidder fast? Det er enkelgips i væggen.
Taknemmelig for al slags hjælp!
Derfor har jeg nu en skrue, der sidder løst i et stort hul. Er der på nogen måde at ordne dette, gerne uden at tage skruen ud, som nu sidder fast i fyldemassen? Fx sprøjte noget spartelmasse i hullet, så skruen sidder fast? Det er enkelgips i væggen.
V VictorF sagde:Har skruet en stringhylde op på væggen, men et af hullerne blev ikke særlig godt. Har brugt gipsankre fra Fischer, men kom til at trække en af dem ud, hvilket resulterede i et stort hul. Prøvede derefter at bruge Fischers Fix & Fill, men hullet var 5mm for stort til, at den perforerede bøsning ville sidde fast, når jeg skruede skruen i.
Således har jeg nu en skrue, der sidder løst i et stort hul. Er der på nogen måde en måde at løse dette, gerne uden at tage skruen ud, som nu sidder fast i fyldningsmassen. For eksempel sprøjte noget spartelmasse i hullet, så skruen sidder fast? Det er enkelgips i væggen.
Her får du alt, hvad du har brug for at vide 😉
Senest redigeret:
Hvor stort er hullet? Har for mig en blå Duomax vil have 10 mm?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Korrekt skrue til at fastgøre trykket regel i tagfod?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fästa takstege - Vad är detta för specialskruv?
Tak & Vind -
Vilken skruv ska jag använda för att fästa bärlina till denna vägg?
Altan & Uteplats -
Fästa saker i gipsvägg, för kort skruvavstånd?
Badrum -
Skrue til at fastgøre gelænder
Byggematerialer & Byggeteknologi