Er der nogen, der har erfaring med eller tanker om at indbygge loftsskinnen til en skydedør i et loft.

Vi har lav lofthøjde (2,30) i stueetagen og har bygget et garderobeskab med lave Pax (201 cm) kabinetter, og der er lige præcis plads til 28 cm høje Ikea Samla kasser ovenpå. Og vi vil gerne bevare den mulighed, selv efter vi har fået døre til garderobeskabet. (Og vi vil have, at dørene også dækker opbevaringen ovenpå.)

Derfor overvejer vi, om det er muligt og ikke alt for stort et arbejde at indbygge en tresporet skydedørsskinne i loftet.

Hvis jeg har målt rigtigt, tror jeg, at skinnen kunne placeres, så den ligger parallelt med en bjælke, og jeg gætter på, at man i så fald skal fastgøre en lægte på siden af den bjælke og derefter fastgøre skinnen i den lægte. Alternativt kan jeg sætte korte lægter mellem lægten og næste bjælke, hvor skinnen har fastgørelsespunkter.

Jeg mistænker, at dette vil kræve, at jeg tager loftet ned over garderobeskabet og sætter det op igen, når skinnen er på plads. Men forslag til andre fremgangsmåder modtages også gerne.

Loftet består af spånplader med synlige samlinger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.