Ja det tror jeg, med tanke på priserne på de forskellige dele… og slutsummen.

Derimod er det nok ikke tomt med forbindelser (ev el/vand/afløb) med..

Uden huset opbygget af håndværkere på de forskellige dele..

Observeea at de nævnte tilkommende afgifter også og egne indkøb.

Så ved jeg ikke (eller så missede jeg) om de har taget med byggetilladelse, ev pantebrev, skøder osv (adm ting..)

Forstår ikke for når man kigger på forskellige nøglehustilbydere så køber man jo huset og det koster bare det typ 3m

Snigla Snigla sagde:
Ja det tror jeg, med tanke på priserne på de forskellige dele… og slutsummen.

Derimod er det nok ikke tomt med forbindelser (evt. el/vand/afløb) med..

Uden huset opbygget af håndværkere på de forskellige dele..

Observeea at de nævnte tillægsafgifter også og egne indkøb.

Så ved jeg ikke (eller så missede jeg) om de har taget med byggetilladelse, evt. pantbrev, skøder osv. (adm. ting..)

Så hvis vi tager altså Hjätevadhus hus her https://www.byggahus.se/bygga/billigaste-husen-hustillverkare

Så koster det altså ca. 2 millioner for et helt færdigt hus?

T Trallspik sagde:
Så om vi tar altså Hjätevadhus hus her [link]

Då kostar det altså ca 2 millioner for et helt færdigt hus?
Hvis du ikke gør nogle specielle valg, så er det der prisen for "selve huset" (rejst og samlet/monteret/bygget) Dvs. selve stommen, deres standard køkkengrej, badeværelsesgrej, tapet, folk, gulvvarme, tag osv. (grundmaling indgår, men ikke mere... så du skal male facaden).

MEN som sagt, kun huset IKKE grund, tomt eller jordarbejde!

Årsagen til det (at det ikke dækker grund og jordarbejde) er sandsynligvis, at det kan variere meget, hvilken grund man vil have, og hvilken type jordarbejde der behøves på grunden.

Køber man den "forkerte" tomt, kan jordarbejdet blive dyrere end huset... (hvis der er meget sprængarbejde, svært terræn osv.)

Så det, der klart kommer oven på prisen, er: Tomt, grund, jordarbejde, slutmaling, gebyrer til myndighederne, tilkobling til vand/afløb el osv. (eller anlægge trekammerbrønd/infiltrationsbænk og bore efter eget vand)

Du. kan altid vælge at gøre tingene selv for at komme "billigere igennem"… lister, tapet osv. Kan være værd at tjekke op på, men det er måske ikke det værd i sidste ende (noget man selv må føle efter... hvad man kan og vil gøre... samt hvad fradragene er for at gøre det selv...)

Noget jeg er lidt usikker på, om det faktisk indgår eller ej, i betragtning af at ex nu ikke indeholdt grund til huset... er vvs arbejdet/materialet i grundlaget for afløb/vand :thinking: det der skjules i grundlaget så at sige... det burde indgå... men er ikke helt åbenlyst...

T Trallspik sagde:
Forstår ikke for når man kigger på forskellige nøglefærdige hustilbydere, så køber man jo huset og det koster bare det typisk 3m
Man får lidt hvad man betaler for, eller hvad jeg skal sige. Hvis du køber disse "billigere nøglefærdige" så har du færre valgmuligheder (selvom de er blevet en smule bedre med årene på det område). Både når det gælder planløsninger/ændringer, tapetvalg, køkkenvalg .. ja.. alle valg simpelthen! Finishen inde i huset (lister, tapetsering, sprækker osv) er ofte lidt dårligere..

For nogle er det umuligt at vælge et sådant hus, de vil ligesom have deres "drømmehus" præcis som billedet de har i hovedet (et specielt design, et bestemt køkken, jordvarme, italiensk klinker osv).. og har svært ved at gå på kompromis med husfirmaernes regler/valg... og så må man vælge lidt dyrere huse/firmaer (eller bygge helt for egen regning).

Det er ikke forkert at vælge en af dem.. alt afhænger lidt af hvad det er man søger, budget, egne kundskaber (om man vil og kan bygge selv) osv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.