1,816 læst ·
4 svar
2k læst
4 svar
Ekstra stolper eller limtræ? (Tag til traktoren)
Hej! Nu skal jeg snart i gang med næste projekt og tænkte, at jeg ville undersøge, om det er muligt at få nogle gode idéer og tips herfra.
Jeg tænkte at bygge et tag til traktoren og bilen og overvejer, om jeg skal have stolper i midten eller bruge limtræsbjælker. (Se billede)
Stolperne laver jeg ved at lime to 170 reglar sammen.
Jeg har egentlig tre varianter:
1. Jeg bruger stolperne D og E og lægger 220(1) reglar på disse for at bære tagreglarne.
2. Jeg fjerner stolpe E og lægger en limtræsbjælke fra H til B.
3. Jeg fjerner både stolpe D og E og lægger en limtræsbjælke fra A til G og fra B til H.
Jeg har egentlig tre overvejelser omkring disse varianter.
- Hvilken bliver prismæssigt billigst ville I sige? Jeg tipper på den første variant? (Dog bliver det sandsynligvis mere arbejde med ekstra fundamenter og stolper, der skal fremstilles)
- Fungerer alle varianterne konstruktionsmæssigt?
- Bør jeg gøre noget helt andet?
Tak på forhånd!
Jeg tænkte at bygge et tag til traktoren og bilen og overvejer, om jeg skal have stolper i midten eller bruge limtræsbjælker. (Se billede)
Stolperne laver jeg ved at lime to 170 reglar sammen.
Jeg har egentlig tre varianter:
1. Jeg bruger stolperne D og E og lægger 220(1) reglar på disse for at bære tagreglarne.
2. Jeg fjerner stolpe E og lægger en limtræsbjælke fra H til B.
3. Jeg fjerner både stolpe D og E og lægger en limtræsbjælke fra A til G og fra B til H.
Jeg har egentlig tre overvejelser omkring disse varianter.
- Hvilken bliver prismæssigt billigst ville I sige? Jeg tipper på den første variant? (Dog bliver det sandsynligvis mere arbejde med ekstra fundamenter og stolper, der skal fremstilles)
- Fungerer alle varianterne konstruktionsmæssigt?
- Bør jeg gøre noget helt andet?
Tak på forhånd!
Hej! Ser at det var ca 1 år siden, men fik du nogen løsning? Jeg er i næsten samme tanker. Traktor-carport i Sundsvall. 4 meter bred og der kommer problemerne med skråtag og bæreevne for 4 meter bjælker. Skal man save fra gransstokke eller lægge tæt med bjælker?
Mit skal stå mod væg på maskinhallen.
Mit skal stå mod væg på maskinhallen.
Planlægger du at bygge det, så der kan komme sne fra maskinhallens tag ned på dit nye skråt tag?M Mac746 sagde:Hej! Ser at det var ca 1 år siden, men fik du nogen løsning? Jeg er i næsten samme overvejelser. Traktor-carport i Sundsvall. 4 meter bred og der kommer problemerne med skråt tag og bæreevne for 4 meter reglar. Skal man save fra gransstockar eller lægge tæt med reglar?
Mit skal stå mod væg på maskinhall.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Köpa mark/bygga attefall eller stycka av ägd tomt med extra befin hus?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Revner i bærende stolper - bekymring eller ej?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
ett extra expansionskärl eller inte?
Värmepumpar -
Tilluft eller extra frånluft i källarrum
Ventilation -
En extra hub, 3G kameror eller förlänga signalen?
Villalarm & Hemautomation