Er ved at renovere et gulv oven på en isoleret krybekælder. Der skal være vandbåret gulvvarme og parketgulv.

Konstruktionen er:
Strøbundsplade
Cellulose-isolering
Dampspærre
Sporede spånplader
Træparketgulv

Jeg skulle lige til at gå i gang med parketgulvet, da jeg læste, at alle producenter tilsyneladende mener, at der skal være en dampspærre direkte under parketten, når man har gulvvarme. Skal jeg have dette, selvom jeg har dampspærre under spånpladerne, eller er det nok med dampspærre?

A
Parketfabrikantene kræver dampspærre, så ja. En dampbremse er ikke tilstrækkeligt tæt og på den forkerte side af gulvvarmen.

ACME sagde:
Parketproducenterne kræver dampspærre, så ja. En dampbremse er ikke tilstrækkelig tæt og på den forkerte side af gulvvarmen.
De skulle begge være under gulvvarmen. Imellem dem har de som spånede spånpladerne.

Men så lægger jeg på dampspærren. Ingen risiko for, at fugt sætter sig fast mellem spærren og bremsen?

A
P pwb sagde:
De skulle både være under gulvvarmen.
Din dampspærre kommer under gulvspån/gulvvarmen, men dampspærren skal ligge ovenpå, under parkettens trinlydsisolering, alternativt en kombinationsvariant som Tuplex.
P pwb sagde:
Mellem dem har de de sporede spånplader.

Men så lægger jeg på dampspærren. Ingen risiko for, at fugt sætter sig fast mellem spærren og dampspærren?
Normalt set lægger man ingen dampspærrer/dampbremser i gulvkonstruktionen, men så længe det er tørt og ventileret i krybekælderen, vil den nok ikke gøre nogen skade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.