778 læst ·
3 svar
778 læst
3 svar
Ekstra dampspærre når man har dampbremse i gulvet?
Er ved at renovere et gulv oven på en isoleret krybekælder. Der skal være vandbåret gulvvarme og parketgulv.
Konstruktionen er:
Strøbundsplade
Cellulose-isolering
Dampspærre
Sporede spånplader
Træparketgulv
Jeg skulle lige til at gå i gang med parketgulvet, da jeg læste, at alle producenter tilsyneladende mener, at der skal være en dampspærre direkte under parketten, når man har gulvvarme. Skal jeg have dette, selvom jeg har dampspærre under spånpladerne, eller er det nok med dampspærre?
Konstruktionen er:
Strøbundsplade
Cellulose-isolering
Dampspærre
Sporede spånplader
Træparketgulv
Jeg skulle lige til at gå i gang med parketgulvet, da jeg læste, at alle producenter tilsyneladende mener, at der skal være en dampspærre direkte under parketten, når man har gulvvarme. Skal jeg have dette, selvom jeg har dampspærre under spånpladerne, eller er det nok med dampspærre?
De skulle begge være under gulvvarmen. Imellem dem har de som spånede spånpladerne.ACME sagde:
Men så lægger jeg på dampspærren. Ingen risiko for, at fugt sætter sig fast mellem spærren og bremsen?
Din dampspærre kommer under gulvspån/gulvvarmen, men dampspærren skal ligge ovenpå, under parkettens trinlydsisolering, alternativt en kombinationsvariant som Tuplex.P pwb sagde:
Normalt set lægger man ingen dampspærrer/dampbremser i gulvkonstruktionen, men så længe det er tørt og ventileret i krybekælderen, vil den nok ikke gøre nogen skade.P pwb sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Extra ordinärt renoveringsobjekt...
Köpa & Sälja hus -
Ångspärr alt plast när gammalt möter nytt
Isolering -
Ångspärr, ångbroms när installationsskikt saknas
Badrum -
Ångspärr under laminatgolv när ångspärr redan finns i betongplattan?
Golv -
WiFi når inte i hela huset - installera extra router?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G