Ved ikke om dette falder under bygningspleje egentlig. Jeg skal beklæde en åbning mellem to rum, som vi tog frem for nylig. Åbningen fandtes tidligere, men var lukket.

Jeg vil ikke beklæde den på en "fremmed" måde, dvs med mdf eller lignende, men vil gerne have gerigter af lidt tykkere træ med fræsede afrundinger som øvrig beklædning i huset. Jeg ved dog ikke, hvordan jeg skal få det til.

Jeg har en håndoverfræser, men radiusen på afrundingen skal være ret stor. Hvor store stål kan jeg selv fræse med? Nogen der har tips til et sted i Örebro, hvor jeg kan bestille disse, hvis jeg ikke kan fræse selv?

Taknemmelig for svar.

B
der findes så mange forskellige stål. tip er at lave en lille søgning på nettet. og lad fræserstålet gøre arbejdet. pres ikke for hårdt, når du arbejder med fræseren

Fortsætter min tråd. Kiggede på de andre karme i huset og ser, at det er lidt forskelligt her og der, men jeg tror, at en afrundingsfræser på 9,5 mm kan blive god. Men det er jo gætteri selvfølgelig.

Men jeg undrer mig lidt over, hvad jeg skal bruge for materiale til karmen. Åbningen, der skal dækkes, er 15,5 cm bred. Den skal jo helst være ca. 2 cm tyk og naturligvis høvlet. Men de fleste pløkkede jeg finder ligger på mål flere cm under, hvad jeg har brug for. Hvad er tilbage? Høvlet planke?

Sidst jeg lavede et lignende job selv, købte jeg limträ hyllplan på Coop

Ja ja overvejede faktisk præcis sådanne hylder, men var lidt usikker på, hvor pænt det bliver med tanke på "stavarna". Men det skal undersøges, tak for tipset!

Værsgo.

Kom på en anden variant som jeg har kørt med også, hvis du vil have lidt struktur, har desværre ingen billeder tilbage efter harddisk-kollaps.

Men jeg pluggede almindelige 70 dørkarme fast i yderkanten og limede en rundstav i midten som jeg fugede, der kom lidt liv i åbningen, ulempen var at jeg måtte fuge tre-fire gange før alle boblerne forsvandt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.