Jeg tænkte på at lydisolere nogle indervægge og derfor bruge dobbeltgips på plyfa. Nu er væggen cc60, og jeg har kun 90-gips. Er det ok, hvis nogle af gipsfugerne lander midt mellem reglerne og kun skrues i plyfaen?

Skruen får jo god støtte i plyfaen, og væggen burde blive så stabil, at vibrationer ikke får fugerne til at bøje, eller?

Ja præcis, bare du ikke samler over et sted, hvor du har samlet krydsfiner, så skal det være roligt

• Synes
Pielstick og 1 anden
  • Laddar…
Hvis du skruer plywooden ordentligt, så virker det. Læg gipspladesamlingerne forskudt, så bliver det endnu stærkere.
Det første lag gips ville jeg ikke skrue så meget.

Protte

I praksis vil det fungere at lade gipssamlingerne lande mellem reglarne, hvis man ikke samler plyfa og gips på samme sted. Men i teorien skal alle lag skrues i reglarne. Se f.eks. denne tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-faester-man-gipsskiva-pa-osb.374712/.
Kort sagt afhænger det af, hvad pladeproducenten foreskriver. Hvis man vil gøre jobbet "by the book", så at sige.

God tråd, kunne ikke finde den, da jeg søgte før. Delte meninger altså (som vanligt her ;)). Men jeg tilpasser nok, hvor det passer helt enkelt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.