Ved paneludskiftning på garagen opdagede jeg, at cirka 3-5 cm af syllen i forbindelse med en regel ved garageporten er beskadiget af råd.

Denne del lå begravet i våd jord og er meget fugtig.

Spørgsmålet er, hvad gør jeg nu? Min tanke er at udskifte mine nuværende 2 porte til en bred port om cirka 2-3 år. Så kunne jeg udskifte en større del af syllen for at fjerne al råd.

Men indtil da tænkte jeg, at jeg graver al jorden væk og fylder op med singel, som dræner vand bedre med et lille fald væk fra væggen og holder det tørt. Før jeg fylder op, lader jeg det stå åbent, så det kan tørre ordentligt, og så olierer jeg det.

Hvad siger folk?

Garagets syll nær garageporten viser tydelig røde i trædelene, omkranset af sten og jord.
Garagevæg med synlig råddent træ i bunden, omgivet af fugtig jord og grus, samt stakke af træplanker i baggrunden.

Hug/sav det dårlige/rådne væk. Se'n saler du i friskt tømmer, som du lægger på tyk tjærepap mod jorden.

Dan1891 Dan1891 sagde:
Hug/sav det dårlige/rådne væk. Se'n saler du i frisk træk, som du lægger på tyk tjærepapir mod jorden.
Er det noget jeg virkelig bør gøre nu? Eller kan det klare sig 2 år til hvis jeg bare sørger for at det er luftet og tørt fremover?

P pennybridge sagde:
Er det noget jeg virkelig bør gøre nu? Eller kan det klare sig 2 år til, hvis jeg bare sørger for, at det er luftet og tørt fra nu af?
Nej, det vil nok ikke styrte sammen lige nu...

• Synes
pennybridge
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.