Hej!
Jeg skal hænge en chins/pull up-stang op på en gipsvæg.
Jeg er usikker, men jeg tror det er enkelgips, 6mm.
Min uuddannede gætning er, at det ikke kommer til at holde. Der er to skruer på hver side, så i alt fire.
Har jeg ret der, eller vil det være fint med plug og skrue direkte i gipsen?
Hvis jeg nu har ret, så tænker jeg mig i stedet, at jeg skal sætte en planke mellem regler og så fastgøre stangen i planken.
Så er det næste problem, at der er gamle 45x45-regler i væggene her, så jeg vil få brug for en ret kort skrue. Vil det holde? Eller er det ikke muligt? Hvilken skrue skal jeg bruge?
Tak på forhånd!
Jeg skal hænge en chins/pull up-stang op på en gipsvæg.
Jeg er usikker, men jeg tror det er enkelgips, 6mm.
Min uuddannede gætning er, at det ikke kommer til at holde. Der er to skruer på hver side, så i alt fire.
Har jeg ret der, eller vil det være fint med plug og skrue direkte i gipsen?
Hvis jeg nu har ret, så tænker jeg mig i stedet, at jeg skal sætte en planke mellem regler og så fastgøre stangen i planken.
Så er det næste problem, at der er gamle 45x45-regler i væggene her, så jeg vil få brug for en ret kort skrue. Vil det holde? Eller er det ikke muligt? Hvilken skrue skal jeg bruge?
Tak på forhånd!
Det gør den, så da har jeg sikkert fel! I et andet rum byttede jeg dog en strømafbryder og så, at det var en tynd enkelgips i hvert fald, og jeg gætter på, at det er det samme i hele huset.F fribygg sagde:
Det er fra 1965, om det påvirker.
En 45 mm tjock planka kan med fördel fästas på din enkelgipsade vägg med 80-90 mm långa skruvar in i regelverketerikhhhhhhhhhh sagde:
Problem ved jeg ikke, sikkert havde det været bedre med en ordentlig tømmermur eller støbt beton, men nok vil en mur af to-tomt-to, som er skivet på begge sider, holde, hvis du skruer en planke over mindst tre regelrum og fastgør med et par 80-90 mm lange skruer i hver stående regel.erikhhhhhhhhhh sagde:
Takker!
Eventuelt hænder det, at beslagene kan sættes med præcis samme mellemrum som reglerne.
At fastgøre dem korrekt i reglerne burde vel også gå fint i så fald?
At fastgøre dem korrekt i reglerne burde vel også gå fint i så fald?
Klik her for at svare