Hej I der kan og ved!
Jeg har en lidt skør idé, så jeg vil bygge en nogenlunde stabil opbevaringsbygning (billigt selvfølgelig) og har tilfældigvis adgang til materialer i form af trailerplader af anden sortering med små defekter. Næsten billigere end almindelig krydsfiner, men lidt overkill kan man synes.

Det bliver stolpefundament (billigt) med gulvplader af 23 mm krydsfiner af ovennævnte materiale, stabilt og godt

Lidt isolering under gulvplader, ca. 150 mm med underlag, usikkert hvilken type isoleringsmateriale, måske kun luft er nok?
Min tanke var, at disse plader skulle stabilisere (pladeeffekten) og kunne bygge enklere med bredere afstand mellem reglar. Helst vil jeg have i det mindste lidt isolering i væggene, men jeg har forstået, at krydsfiner er for tæt til at lægge yderst? Især trailerplader, da de i princippet er vandtætte. Så er spørgsmålet i hvilken rækkefølge man skal tænke, reglar med krydsfiner påskruet yderst - eller måske inderst, da de jo også giver stabilitet der. Hvor placerer man bedst isoleringen, og hvordan? Har jeg tænkt helt forkert