Hej alle kyndige!
Jeg overvejer at købe et hus, hvor mellem-etageadskillelsen (gulvet i køkkenet/loftet i uindrettet kælder) skal udskiftes pga. fugt. Huset er fra 1920'erne, og strukturen er i mursten. Arealet, der skal udskiftes, er ca. 10m2 stort. Hvad kan det tænkes at koste? Evt. kan vi selv gøre meget af nedrivningen.

Et nyt mellemdæk i træ bør ikke være så stor en omkostning, sig 10-20 000 kr under forudsætning af, at eksisterende oplag kan bruges, og bjælker af fuld længde kan sættes ind der.

• Synes
Seet
  • Laddar…
Ok det lød jo ikke så slemt. Alt eksisterende træ skal væk, 1m2 beskadiget træ og 1m friskt træ rundt om det beskadigede træ så ca 9m2 i alt. Hvad betyder oplag? :) jeg ved ingenting om husbyggeri :) Hvis disse er inden for de 9m2, så kan de ikke bruges. Hvorfor det er så vigtigt skyldes, at gulvet er beskadiget af svamp.

GoForIt GoForIt sagde:
Et nyt mellemgulv i træ bør ikke være så stor en omkostning, sig 10-20 000 kr under forudsætning af, at eksisterende støtter kan anvendes og bjælker af fuld længde kan fås derind.
Er det prisen kun for materialer, så formoder jeg?

S Seet sagde:
Er det prisen kun for materiale så antager jeg?
Nej, da tænker jeg mig arbejde og materiale for selve bjælkelaget. I stort set handler det jo om X antal lange reglar med isolering i. Derefter tilkommer jo tag nedenfor, gulv ovenfor etc.
Oplag er hvor reglarne sættes fast i væggen og vægten hviler på.

• Synes
Seet
  • Laddar…
H
S Seet sagde:
Hej alle kyndige!
Jeg overvejer at købe et hus, hvor mellemgulvet (gulvet i køkkenet/loftet i uindrettet kælder) skal udskiftes pga. fugt. Huset er fra 1920'erne, og stokken er af mursten. Arealet, der skal udskiftes, er ca. 10m2 stort. Hvad kan det tænkes at koste? Vi kan evt. selv udføre meget af nedrivningen.
Se vedhæftet billede, dog ikke hele sandheden, da det er nybygningslisten, og nogle af de arbejder, du kræver, samt du bygger meget få m2.

Men måske hjælper det lidt, hvis du er uindviet.

• Bygge diagram over bjælkelag med diverse materialer og omkostninger, herunder spånplader, bjælker og gipsplader samt arbejdsløn og materialomkostninger.
  • Synes
Patrik1968 og 2 andre
  • Laddar…
H
H hul sagde:
Se vedhæftet billede, dog ikke hele sandheden eftersom de er nybbygningslisten og en del momenter du kræver samt du bygger meget få m2.

Men måske hjælper lidt om du er uvidende.
ikke for at være den men pris per kvm stemmer ej.
og hul hvis du har en materialleverandør som er tæt på de priser, så må du gerne give os andre tips.

H
henke_benke sagde:
ikke for at være den, men pris per kvm stemmer ikke.
og hul hvis du har en matrialleverentør som er tæt på de priser, så må du gerne tipse os andre
Nu er det jo ikke mig, der har skrevet nybygningslisten, men selvfølgelig ved du bedre end Wikells, som er et firma, der arbejder med at udarbejde omkostninger på forskellige konstruktionsdetaljer.

Nej selvfølgelig stemmer priserne ikke præcist, for et firma er de lidt dyre og for en privat person meget billige.

H
H hul sagde:
Nu er det jo ikke mig, der har skrevet nybygningslisten, men selvfølgelig ved du bedre end Wikells, som er et firma, der arbejder med at udvikle omkostninger på forskellige konstruktionselementer.

Nej, selvfølgelig stemmer priserne ikke nøjagtigt; for et firma er de lidt dyre, og for en privatperson meget billige.
præcis, priserne adskiller sig. jeg tipser dig om deres webtjenester.
har deres beregningsprogram

H
henke_benke sagde:
præcis priserne adskiller sig. jeg tipser dig om deres webtjenester.
har deres kalkylprogram
forstår som sædvanlig intet af dine indlæg
hvad vil du have sagt?

• Synes
bossespecial
  • Laddar…
H
H hul sagde:
fattar som vanligt inget av dina inlägg
va vill du ha sagt?
du har en gammel bog som du tager billede fra, brug deres webtjeneste i stedet.

H
henke_benke sagde:
du har en gammel bog som du tager billede af, brug deres webtjeneste i stedet.
jo bogen er to år gammel man arbejder ikke meget hurtigere eller langsommere på 2 år eller?
Selvfølgelig ændrer material priserne sig men de passer ikke engang tæt på for forskellige virksomheder alligevel.

for resten du sagde jo at du købte en gipsskiva for under 20kr/st i en anden tråd du kan jo gå ind på Wikells så kan du se hvor forkert du er.

H
H hul sagde:
jo bogen er to år gammel man arbejder ikke væsentligt hurtigere eller langsommere på 2 år eller?
Selvfølgelig ændrer materialpriserne sig men de passer ikke engang tæt for forskellige virksomheder alligevel.

for øvrigt du sagde jo at du købte en gipsskiva for under 20kr/st i en anden tråd du kan jo gå ind på Wikells så kan du se hvor forkert du er.
hvad beviser det?

H
henke_benke sagde:
hvad beviser det?
Men du behøver ikke bruge mine priser på bjælkelag, de er helt okay for mig.
TS spurgte efter priser, og jeg lagde et billede op, som muligvis kunne hjælpe ham. Han behøver heller ikke bruge informationerne, det er op til ham.

H
henke_benke sagde:
hvad beviser det?
men du må gerne vise, at du køber gips for under 20 kr/st
slår vad om at du mindst betaler det dobbelte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.