Jeg har planer om at bygge en halv væg. Den skal være ca b200xh170.
Hvordan skal man tænke i forhold til fastgørelse i gulvet, når jeg har vandbåren gulvvarme under parket og spån? Jeg vil heller ikke have en regel op til loftet for at stabilisere den. Der skal hænge et tv på den.
Hvordan skal man tænke for at gøre den stabil?

Generelt set kan jeg synes, at det er en dårlig idé at bygge en fast væg under de forudsætninger, du beskriver. Ender den midt i stuen, vil der desuden før eller senere komme den dag, hvor man ønsker, at man kunne flytte den midlertidigt for at få plads til 50-årsfest, studenterfest, nabofest eller hvad som helst.

Så jeg anbefaler i stedet at tage valgfri skænk/TV-bænk og montere låsbare hjul på den. Vi havde det sådan i mange år, hvor jeg satte samme slags låsbare gummihjul, som plejer at findes på cases mm. bag ved de ordinære ben, så disse ikke kunne ses. Det fungerede fint og tilbød desuden den ekstra fordel, at man kunne vende TV'et og se på det i den anden del af rummet.

Skal du alligevel bygge en fast væg, er det nemmeste at fastgøre den i gulvet med en kraftig byggelim, f.eks. PL400 eller No More Nails. Byg en "dobbelt" væg, dvs. to sæt regelværk med lidt mellemrum imellem, som du fylder samt beklæder, så bliver det mere stabilt — og så kan du jo bygge hylder og kabler ind i den.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Sagen er, at vi har en meget stor åben planløsning, så jeg vil alligevel gerne skærme lidt af.
Nogen som har nogle inspirationsbilleder?

BirgitS
Der findes jo rumdelere i form af åbne bogreoler, og sådan en kan kombineres med en mediabænk som TV står på den ene side. Et eksempel:
iu

W wuditlooklike sagde:
Problemet är, at vi har en meget stor åben planløsning, så jeg vil gerne afskærme lidt.
Er der nogen, der har nogle inspirationsbilleder?
Blev det noget med væggen? Tænkte på at gøre det samme og ønsker også lidt inspiration😁

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.