Hej

Skal bygge en egen GDS bilvask og har brug for hjælp med konstruktionen.

Alt stål er hulprofil.

1. Stolperne er 100x100 mm - UKENDT tykkelse

2. Taget (7 stål hulprofiler, der går langs med) UKENDT størrelse og tykkelse.
Det eneste jeg ved, er at de skal være rektangulære. Har kigget lidt på eksisterende vaske, og de ser ud til at være halvdelen af bredden på stolperne.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med punkt 1 og 2?

• 3D-model af stålkonstruktion til gør-det-selv biltvask, med lodrette stolper og vandrette rektangulære profiler som tagstøtter.
Jeg tror selv det er 120x60 men er usikker. Plåttak og laveste klasse på sne er det.

Hvorfor 100x100? Det er jo vanvittigt overdimensioneret. Konstruktionen er heller ikke stabiliseret.

W witten sagde:
Hvorfor 100x100? Det er jo vanvittigt overdimentioneret.
Kørte forbi en bilvask, en stor aktør, og de havde det på den måde med en plade på 20x20 cm, hvor stolpen stod på.

hvad skal det ellers være? ved ikke tykkelsen heller.

Det var forresten ikke meningen at lyde så negativ, mener bare at du får betale for en masse unødvendigt stål.

W witten sagde:
Det var i øvrigt ikke meningen at lyde så negativ, jeg mener bare, at du betaler for en masse unødvendigt stål.
Nej det forstod jeg, men jeg troede, du havde en løsning haha! eller et svar på, hvordan det skal være!

M MackanM sagde:
Kørte forbi en bilvask en stor aktør, og de havde på den måde med en plade på 20x20 cm, hvor stolpen stod på.

hvad skal det ellers være? ved ikke tykkelsen heller.
Du har brug for at regne på det for at vide, sne og vindbelastninger. Det kan vel blive svært at komme igennem myndighedsprocessen, hvis du ikke har nogen, der dimensionerer dette? Til sidst skal du aflevere en konstruktionsattest.

M MackanM sagde:
Nej det förstod jag men jag trodde du hade en lösning haha! eller ett svar på hur det skall vara!
Det tager nogle timer at dimensionere en sådan konstruktion.

W witten sagde:
Det tager nogle timer at dimensionere en sådan her konstruktion.
Okay

tjek din PM

Jeg ville nok fjerne tagbjælkerne og lægge bærende plader langs med husets længde. Nogle skråstivere er også nødvendige for at afstive det.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
W witten sagde:
Jeg ville nok fjerne tagbjælkerne og lægge bærende plader langs husets længde. Nogle skråstivere er også nødvendige for at afstive det.
Præcis, for meget tryk i bygningens længderetning, så folder det hele sig ned som et Z.

OKej. Jeg Googled om plåten ser det ud til at være billigere og bedre, men jeg har stadig brug for noget stabilt til at fastgøre 360 vaskearmen, som slangen er koblet til?

M MackanM sagde:
OKej. Googlade på plåten verkar vara billigare och bättre dock behöver jag ändå något stabilt att fästa 360 tvättarmen som slangen är kopplad till?
Skulle jeg have 1 eller 2 som går langs hele bygningen i midten af taget, som jeg bruger til at skrue fast 360-armen?

hældningen på taget er 7 grader

ricebridge ricebridge sagde:
Præcis, for meget tryk i bygningens længderetning, så viger hele herligheden ned sig som et Z.
Jupp, jeg har set billeder af carporte som endt deres dage på den måde. Plejer hurtigt at blive ryddet op, da det er lidt pinligt hvis det er nybygget :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.