4,784 læst ·
16 svar
5k læst
16 svar
Byg alkove. Fastgøre i gipsvæg.
Bliver ikke en hel væg. Selve sengens overflade er åben. Tænker en lille bogreol i et l-formet ved siden af sengen samt oven over sengen. Hvor reglar også fastgøres i loftet samt gulvet.
Var på krauta. De sagde universalpløk med træskrue. Da Molly kræver, at man rammer pløkken præcist. Men at Molly også fungerer godt. Bare at det er mere besværligt.Z z_bumbi sagde:
Hvis du bygger skillevæggen af garderobeskabe eller bogreoler, slipper du for en masse arbejde. Jeg havde selv garderobeskabe som skillevæg for 25 år siden i en lille lejlighed. En af dem havde hverken indmad eller bagbeklædning og var den "skjulte" indgang, der faktisk vakte latter hos mine venner. (så kan det eventuelt have været en lille medvirkende årsag til, at jeg fangede husfruen også
)
Vil du alligevel have en tyndere løsning uden at beskadige væggen, så sæt regler i gulv og loft, dobbelt (eller tredobbelt eller hvad der nu passer) stående regel skruet sammen og beklæd med osb/plyfa på sengesiden for at tåle, at man læner sig mod væggen. Ikke fordi den gamle væg holder til at have som rygstøtte så særlig godt alligevel. Så skru en flot limtræsplade op på væggen og skru reglen nærmest væggen fast mod denne? Med en pæn fase på oversiden kan du få en french cleat til at hænge ting på.
Limtræsplade kan fortsætte på skillevæggen som et designelement?
Vil du alligevel have en tyndere løsning uden at beskadige væggen, så sæt regler i gulv og loft, dobbelt (eller tredobbelt eller hvad der nu passer) stående regel skruet sammen og beklæd med osb/plyfa på sengesiden for at tåle, at man læner sig mod væggen. Ikke fordi den gamle væg holder til at have som rygstøtte så særlig godt alligevel. Så skru en flot limtræsplade op på væggen og skru reglen nærmest væggen fast mod denne? Med en pæn fase på oversiden kan du få en french cleat til at hænge ting på.
Senest redigeret:
Aa det var først tanken at købe færdige garderobeskabe og reoler. Men ved ikke om det går. Der er 2.30 i lofthøjde lige uden for skråtaget, hvor tanken er, at sovealkoven starter. Har forsøgt at tegne en pæn tegning. Det blå og lyseblå er bjælker. De gule streger er hyldeplader. Skygning i sort er væg. I den venstre væg er tanken at bygge et natbord ind bag bogreolen.VidarH sagde:
Hvis du bygger skillevæggen af garderobeskabe eller bogreoler, slipper du for meget arbejde. Jeg havde selv garderobeskabe som skillevæg for 25 år siden i en lille lejlighed. En af dem havde hverken indretning eller bagstykke og var den "skjulte" indgang, der faktisk fik mine venner til at grine. (det kan eventuelt også have været en lille bidragende årsag til, at jeg fangede husfruen)
Hvis du alligevel vil have en tyndere løsning uden at beskadige væggen, så sæt en bjælke i gulv og loft, en dobbelt (eller tredobbelt eller bare hvad der nu passer) stående bjælke, skru sammen fast og beklæd med osb/plyfa på sengesiden for at tåle, at man læner sig mod væggen. Ikke at den gamle væg holder til at have som ryglæn særlig godt alligevel. Så skru en flot limtræsplade op på væggen og skru bjælken tættest på væggen mod denne? Med en flot fas på oversiden kan du få en French cleat til at hænge ting på.Limtræsplade kan fortsætte på skillevæggen som et designelement?
Så tanken er at forsøge at bygge en lille bogreol over sengen og en til venstre. Til højre for sengen er tanken et garderobeskab.
Mollyplugg har maskingänga, så ja, där måste skruven gänges ind i pluggen. Bara at forbore på rätt sted så er problemet löst! Men forstår ikke rigtig resonemanget, en træskruv måste även den ind i pluggen, även om du då har någon mm att spela på, men det är inte mycket det! Om man inte lyckes med det ska man nog inte hoppe på.Kalasgubben sagde:
Hahaha aa kom på det när jeg funderade med att det måste jo träffa hullet uanset. Han måste ha ment att Molly skruven måste ind perfekt i gevindet medan skruven går rätt bare man träffer hullet.K kniv sagde:Mollyplugg har maskingevind, så ja, der skal skruen gevindes ind i pluggen. Bare at forbore på det rigtige sted, så er problemet løst! Men forstår ikke rigtig ræsonnementet, en træskrue skal også ind i pluggen, selvom du der har nogle mm at spille på, men det er ikke meget det! Hvis man ikke lykkes med det, skal man nok ikke fortsætte
Ja men nej. Træskrue du skråskruer ind i lav vinkel som rammer hullet på din universalplugg vil næppe fæstne særlig godt, om end overhovedet, specielt ikke i gips.Kalasgubben sagde:
Du køber jo gipsanker (Molly) alt efter om du har enkelt eller dobbelt gips. Skruen følger med, og du behøver ikke tænke på længden. Et tip, hvis du skal fastgøre en regel, og skruen dermed ikke er lang nok til at trække i og udvide bag gipsen, er at først skrue udvide bare, så pluggen trækker sig sammen. Så skru den ud og fastgør reglen, det er fordelen med M-gæng.Kalasgubben sagde:
Ja det er jeg med på. Men der ser ud til ikke at være tilstrækkeligt lange skruer. Reglen er 45 og har fundet en, der er 57. Så spørgsmålet er, om de 12 mm er nok til at fæstne i pluggen. Ellers kunne man jo købe andre skruer og så tilpasse længden.K kniv sagde:Du køber jo gipsekspander (Molly) afhængigt af om du har enkel eller dobbelt gips. Skruen følger med, og du behøver ikke at tænke på længden. Et tip, hvis du skal fæstne en regel og skruen dermed ikke er lang nok til at trække i og samle ekspanderen bag gipsen, er først at skrue ekspanderen blot, så pluggen trækker sig sammen. Derefter skrue den ud og fæstne reglen, det er fordelen med M-gevind
Bare måle på expanderen i udfoldet tilstand…Kalasgubben sagde: