Hej som overskriften lyder ja skal bygge et nyt hus og det er næsten i princippet nøglefærdigt men nu er det sådan at ja altid har ønsket at have et hemmeligt rum, og min tanke er at det skal være på ca. 10 kvadrat!

Nogle tips til hvordan ja skal gøre vil ikke at det skal være med i plantegningen heller
rummet skal som sagt ikke "eksistere"

lidt tips ville være vidunderligt : )

Med venlig hilsen

M

• Synes
z9leca
  • Laddar…
Sjov idé! Jeg synes, det er let at overse rum i et hus, hvis man ikke kender det godt.

Hvis vi taler om en rektangulær blok, kan det måske blive svært, men et hus med en uregelmæssig form gør det meget lettere. Tegn både en plantegning, en facadetegning og ydervæggene udefra, og sørg for at disse adskiller sig fra hinanden. Sørg derefter for at forvirre hjernen optisk. På et U-formet hus ser "fløjene" ud som rigtige fløje, selvom de i virkeligheden kun stikker ud et par meter. Tegn lidt, så finder du en smart løsning! Man skal gemme ting, hvor folk kan se dem.

Der må være masser af anvendelsesområder for et hemmeligt rum. Musikrum til HiFi-nørden, der ikke vil indrømme, at stereosættet har kostet mere end huset, cannabisdyrkning for den, der vil have økologisk og lokalt, dukkestue til hende, der i sindet altid forbliver fem år... d^_^b

Gav egentlig lidt "Østrigsk kidnapningshule"-følelse over dette....men hvis du ikke vil have det med på plantegningen og andet, så må du nok bygge det selv efterfølgende. Derimod kan du jo forberede dig ved at i plantegningen tegne det op på en sådan måde, at det rum, du tænker at bygge, blot er at "dele af". Afhænger jo meget af, hvordan resten af huset ser ud også. Det vigtige er, at man ikke ser vigtige referencepunkter samtidig med, at man kigger på det skjulte rum...
Ja, lidt svært at forklare..må tegne en tegning og lægge op senere!

Min tanke er at bygge halv huset kælder og den dele af den halvdel er måske en ide? kælderen skal ikke findes med på plantegningen!

Sen har jeg stødt på et dilemma om jeg skal bygge et nøglefærdigt hus et løs træ hus hmm

Tak for alle forslag men får gerne komme med mer ;D

mvh

Definitivt østerriksk fangehule-vibes her... hvad tænkte du have i det hemmelige rum, hvis man må spørge?

10 kvm er faktisk et stort rum til at have hemmelige ting i. For os dødelige er det nok med et rum et eller andet sted for at gemme værdifulde ting i.

Men som ovenfor 10 kvm lyder som en celle.

Sjovt med hvordan man ser forskelligt på det, selv får jeg følelsen af en hyggelig "hule" at gemme sig i.
Nemest (?) bliver det nok, hvis man gør det i kælderområdet, fedest burde det vel blive, hvis man kunne få det til over jorden skjult inde blandt de almindelige rum. Men det kræver nok, at boligarealet er større end normalt.

"Hemmeligt" rum er vel ikke noget mærkeligt? Selv skal jeg med tiden lave en skjult dør i kælderen, som skal føre ind til et mere eller mindre skjult rum på ca. 10 m2.

Hvad skal der være derinde? Jo, to chesterfield-lænestole, et lille mahognibord, et askebæger, trægulv, brystpanel på væggene og hylder fyldt med whisky og cigarer...
(Whiskyen har jeg allerede, sådan cirka 70 flasker... Det er det andet, der bliver sværere...)

Vores børn ønskede et hemmeligt rum, og da vi talte med Myresjöhus (som vi til sidst ikke købte huset fra), havde sælgeren der en færdig løsning - det viste sig, at dette ikke er et så usædvanligt ønske...
I vores tilfælde har vi en traditionel planløsning på førstesalen med en stue og fire soveværelser (to og to på hver side af stuen). Mellem to af soveværelserne er der et rum, hvor der ikke er nogen dør fra stuen. Egentlig er det et stort skab, men det fungerer som "et hemmeligt rum" for børnene.
På samme måde kan man, hvis pladsen er der, skabe et rum med dør kun indvendigt fra et andet rum, mellem to andre rum i rækken. Jeg tror ikke, at mange tilfældige besøgende tænker over, at der mangler nogle kvadratmeter, eller tror, at det faktisk er et walk-in skab, hvor ingen andre har adgang.

Egentlig kan man jo sammenligne det lidt med et "safe-room", hvilket er betydeligt mere almindeligt i udlandet end herhjemme. Forskellen er, at i det "hemmelige" rum behøver man sandsynligvis ikke dimensionere vægge i henhold til beskyttelsesklasser osv., som man oftest gør i safe-room.

Google gerne "safe room" så finder I flere eksempler!

Skræmmende !

eller måske ikke for resten...måske man skulle grave sig ned i haven og grave plads til en 300kvm musikstudio...ville passe mig fint fint...så sælge huset og blive boende i rummet under haven....

Ja helt klart skal jeg kidnappe nogen og lade hende leve der hele sit liv, selvfølgelig ikke!!!!
Tænkte mere et rum med 2 stole, et bord og en øl- og spirituskøler og 2 lænestole, et tv og kunne sidde derinde med en ven og se lidt motorsport eller spille lidt på xboxen=) Tror nok det bliver i kælderen, bygger en kælder på ca. 40 kvadratmeter, trækker 10 fra til rummet måske lidt mere, får se, og murer en væg op, og rummet er klart, antager det er nemmest og kælderen kommer jo ikke til at stå på plantegningen =D

Det er helt vildt med hemmelige rum! Jeg husker, da jeg og en veninde var i hendes forældres sommerhus en dag, hvor de holdt fest, og vi undrede os over, at forældrene gik ned i kælderen med tomme hænder og kom op med øl og spiritus hver gang uden at vi havde set så meget som en lille dåse i kælderen. (Vores plan var jo at "låne" nogle dåser, deraf vores ivrige søgen)
Efter at have gået rundt i kælderen et stykke tid, blev vi enige om, at der manglede plads. Efter meget omhyggelig søgen fandt vi et skab med fodaftryk på "gulvet" og kun en frakke hængende i det, dette måtte vi selvfølgelig undersøge nærmere - da man trykkede på gulvplanken, åbnede skabets bagside sig, og vi kom ind i det hemmelige rum! Derinde blev der opbevaret foruden al øllen også et førsteklasses hjemmebrænderi. (Dette var for et par år siden, før den billige sprit blev så billig, at det næsten ikke kan betale sig at brænde selv)

Præcis hvor sejt som helst! :D

Ja I ser det er jo hvor frækt som helst =D Et hemmeligt rum antager jeg de fleste mænd vil have haha : ) men hvordan fungerede døren var den omhyggeligt bygget jeg mener hvis I ikke havde set skoaftrykket tror du, I havde fundet rummet da ? ;) Jeg synes fandeme det er skidecoolt at have et sådant hemmeligt rum har altid ønsket mig et sådant og selvfølgelig ikke for at låse inde nu, men mere kunne smutte væk og kunne tage en kold øl og se tv bliver jo lidt hyggefaktor på det hele med ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.