Hej!

Skal bygge en lignende seng som på billedet til min datter. Men har et spørgsmål om hvordan man skal gøre rækværket tilstrækkeligt stabilt for at klare en 4-årig. Rækværket på billedet ser meget fint ud, men spørgsmålet er, om det kan blive stabilt. Hvordan ville I konstruere det for at gøre det så stabilt som muligt?

• En hvid børneseng med skuffer under og et let gelænder, omgivet af rosa gardiner. En stor, rund lampe hænger fra loftet.
Hvordan skal det fastgøres? Gelænderet i sig tror jeg holder godt og vel

• Synes
JF.
  • Laddar…
Unikt namn
Regel op i loftet, så i væggen.
Hemsnickret børneværelse med sengeopbevaring og sengelampe. Grøn linje viser regel oppe i loftet og ned i væggen.

• Synes
JF.
  • Laddar…
P pjkw sagde:
Hvordan skal det fastgøres? Rækværket i sig tror jeg holder ganske godt
Det er det, der er spørgsmålet 🙂

Passende dimensioner til rækværket, forslag nogen?

J JF. sagde:
Passende dimensioner til rækværket, nogen forslag?
Moelven har høvlet fyrretræ 27x27mm, det burde være tilstrækkeligt.

• Synes
JF.
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Moelven har planhøvlet fyr 27x27mm, det burde være tilstrækkeligt.
Overligger i samme dimension eller en bredere?

J JF. sagde:
Overligger i samme dimension eller en bredere?
På billedet ser det vel ud til at være samme dimension?

Det går selvfølgelig at have overliggeren i 33x33mm, hvis man ønsker det.

• Synes
JF.
  • Laddar…
J JF. sagde:
Passende dimensioner til rækværket, nogle forslag?
En 4-årig? så skal det være et hegn, der er mindst 1 meter højt, de klatrer let over. Jeg synes, du skal glemme det med hegnet og sænke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et hegn som det, der vises på billedet, bliver faldhøjden næsten 1 meter, og det er ikke godt. Det, der vises, er for max en halvårig - så er det hævet med diverse under madrassen for at komme lettere til barnet. Måske misforstår jeg din tanke (og billede), og det er lavere på den seng, du har, men børn kan klatre.

Jeg havde køjeseng, da jeg var 5-6 år. Har ingen erindring om, at jeg faldt ned nogen gang?

• Synes
JF.
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
En 4-årig? så bliver det at få et hegn, der er nok 1 meter højt, de klatrer let over. Synes du skal glemme det med hegn og sænke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et hegn som vist på billedet, bliver faldhøjden næsten 1 meter, og det er ikke godt. Det, der vises, er for maksimum en halv år gammel - så er det hævet med diverse under madrassen for nemt at nå barnet. Måske misforstår jeg din tanke (og billede), og det er lavere på den seng, du har, men unger kan klatre.
Visst kan det ske ulykker, men hun er ikke typen, der klatrer. Men jeg forstår dit synspunkt.

F fribygg sagde:
På billedet ser det vel ud til at være samme dimension?

Det går selvfølgelig an at have overlæggeren i 33x33mm hvis man ønsker det.
Ja præcis, men tænkte om man kan få det bedre, det på billedet var mere til inspiration.

J JF. sagde:
Jo præcis men tænkte om man kan få det bedre, det på bilden var mere for inspiration.
Bedre som i smækrere, kraftigere eller flottere?

F fribygg sagde:
Bedre som i smækrere, kraftigere eller pænere?
Funktionen er det vigtigste, at barnet ikke ruller ud.
Så skulle det selvfølgelig gerne være pænere :)

Er rummet så lille, at sengen skal stå på noget andet for at passe?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.