5,703 læst ·
17 svar
6k læst
17 svar
Byg en stabil rambeskyttelse til en barneseng
Hej!
Skal bygge en lignende seng som på billedet til min datter. Men har et spørgsmål om hvordan man skal gøre rækværket tilstrækkeligt stabilt for at klare en 4-årig. Rækværket på billedet ser meget fint ud, men spørgsmålet er, om det kan blive stabilt. Hvordan ville I konstruere det for at gøre det så stabilt som muligt?
Skal bygge en lignende seng som på billedet til min datter. Men har et spørgsmål om hvordan man skal gøre rækværket tilstrækkeligt stabilt for at klare en 4-årig. Rækværket på billedet ser meget fint ud, men spørgsmålet er, om det kan blive stabilt. Hvordan ville I konstruere det for at gøre det så stabilt som muligt?
En 4-årig? så skal det være et hegn, der er mindst 1 meter højt, de klatrer let over. Jeg synes, du skal glemme det med hegnet og sænke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et hegn som det, der vises på billedet, bliver faldhøjden næsten 1 meter, og det er ikke godt. Det, der vises, er for max en halvårig - så er det hævet med diverse under madrassen for at komme lettere til barnet. Måske misforstår jeg din tanke (og billede), og det er lavere på den seng, du har, men børn kan klatre.J JF. sagde:
Visst kan det ske ulykker, men hun er ikke typen, der klatrer. Men jeg forstår dit synspunkt.J jonaserik sagde:En 4-årig? så bliver det at få et hegn, der er nok 1 meter højt, de klatrer let over. Synes du skal glemme det med hegn og sænke sengen, så den er ca. 20 cm over gulvet. Med et hegn som vist på billedet, bliver faldhøjden næsten 1 meter, og det er ikke godt. Det, der vises, er for maksimum en halv år gammel - så er det hævet med diverse under madrassen for nemt at nå barnet. Måske misforstår jeg din tanke (og billede), og det er lavere på den seng, du har, men unger kan klatre.