Hej!
Skitserer på hvordan jeg skal bygge en indervæg under min limtræsbjælke så smidigt som muligt, dvs. beholde/byge ind bjælken i den nye væg.

Bjælken er 90 bred. Problemet er, at hvis jeg iklæder den med gips på siden som manden står på (se linket videoklip) http://screencast.com/t/ZDdmMTJk så vil væggen ligge 13 mm ude, sammenlignet med eksist. væg. Bjælken ligger altså i linje med eksist. væg. Hvordan kan man løse dette?

Har i linket film skitseret på en løsning med 70 regel og gips op til bjælken på den ene side. Måske kan man skjule samlingen mellem væg og bjælke med en slags liste? På den anden side trækker jeg gipsen op til loftet.

Er glad amatør, så måske er der nogen, der har en anden løsning?:confused:

mvh
Niclas

jeg ved ikke rigtig om har forstået hvad du mener men alternativerne burde være.

1 Regel op (med 90mm reglar)i rummet under bjælken og klæd hele væggen med gips.

2. Regel op i rummet med 90 - 13 - 13 = 67mm reglar og gips kun det rum. Så gipsen bliver indfældet under bjælken, derefter spartler du.

Alt 1 er bedst.

Alt 1: det udenpåliggende gips vil gøre, at den nye væg ikke ligger helt i linje med den gamle væg (vil bygge 13 mm). Måske kan det løses med en stående liste, der skjuler overgangen?

Alt 2: Spartle samlingen mellem gips og bjælke mener du eller? For man kan vel ikke spartle hele bjælken uden at det revner?? Som sagt lidt novice her :-)

Tak for synspunkterne!

C
Læg et lag 13mm gips på den eksisterende væg også?

Godt, bare at det bliver i og med at det er væggen til trappen mellem etagerne, så det bliver en del "følgearbejde" for at slippe for samlingen (dvs fortsætte ned i trappen og også en af gangvæggene nedenfor). Men helt klart en variant at have i tankerne!

Gipse også den gamle væg var hvad jeg mente med alt 1. Jeg gjorde selv ifølge alt 2, da jeg gjorde det samme. Spartlede og brugte glasfiber-remsa hvor gips mødte masonit. Hvor gips mødte bjælken, holdt det med kun spartel. Derefter malede jeg ovenpå spartlet.

Sæt microlit-væv over bjælke og gips ifølge alternativ 2.

/Jörgen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.