1,073 læst ·
8 svar
1k læst
8 svar
Bitumen eller klarlak til underkonstruktion?
Det er tid til at renovere træterrassen, som er 15 år gammel.
Underkonstruktionen (45x90mm bjælker) skal udskiftes, og nu er spørgsmålet, om jeg bedst pensler de trykimprægnerede bjælkers overside (som terrassebrædderne monteres på) med bitumen eller klarlak.
Hornbach anbefalede bitumen (efter grunder), men hvad taler egentlig imod en klarlak til udendørs brug? Det føles som om klarlak ville være en lettere og mindst lige så god løsning. Og hvis jeg har forstået det rigtigt, kræves der heller ingen grunder for klarlak.
Hvad mener I?
Underkonstruktionen (45x90mm bjælker) skal udskiftes, og nu er spørgsmålet, om jeg bedst pensler de trykimprægnerede bjælkers overside (som terrassebrædderne monteres på) med bitumen eller klarlak.
Hornbach anbefalede bitumen (efter grunder), men hvad taler egentlig imod en klarlak til udendørs brug? Det føles som om klarlak ville være en lettere og mindst lige så god løsning. Og hvis jeg har forstået det rigtigt, kræves der heller ingen grunder for klarlak.
Hvad mener I?
Godt at vide angående lakken. Tak. Ja, her er et billede af det imprægnerede gamle træ, som jeg desværre ikke penslede med bitumen før:Z z_bumbi sagde:

Kom til at tænke på en ting. Der findes jo bådlak, som burde være tilpasset fugt. Ville det være et alternativ?Z z_bumbi sagde:
Klik her for at svare