Det her er min favoritskrue, når der kræves præcision med lister og andet. Ca. 3mm smal. Bor-spids. Lille hoved. Og torx. Og den fandtes i forskellige længder. En yderst praktisk skrue. Desuden blev den solgt i løs vægt.
Men nu ser det ud til, at Bauhaus har skiftet leverandør af skruer. Ikke noget sted kan jeg finde en lignende skrue. Er der nogen, der har nogle tips om, hvor jeg kan finde sådan en skrue? Eller lignende?
Det er jo også et tilgængelighedsspørgsmål. Det er nok muligt at finde skruer at bestille på nettet. Men der er leveringstider og fragt og besvær. Jeg savner virkelig Bauhaus' udvalg, hvor man bare kunne købe denne skrue i løs vægt i længder om hver 5. mm. Meget synd at de holdt op med dette.
Skal man bare have nogle enkelte skruer, kan man vel lige så godt forborre?
Er det al løs vægt, der er væk, eller kun dele af sortimentet?
Selvfølgelig kan man forborre. Men det er ikke der, skoen trykker. Hvis man fx skal skrue almuelister (nogle gange skal man jo klemme dem lidt ekstra) og sætte skruen midt i folden, så vil man have skruer med lille diameter. Både gevind og hoved. Især hovedet. Det samme gælder, når man skal sætte en skrue meget tæt på en kant. Så vil man jo ikke have et hoved, der stikker ud over kanten eller presser træet ud.
Det gamle sortiment af Bauhaus løs vægt er blevet udskiftet med et nyt sortiment, der delvis overlapper med det gamle. Men skruen i mit første indlæg ser ud til ikke at kunne fås længere.