Det her er min favoritskrue, når der kræves præcision med lister og andet. Ca. 3mm smal. Bor-spids. Lille hoved. Og torx. Og den fandtes i forskellige længder. En yderst praktisk skrue. Desuden blev den solgt i løs vægt.
To skruer af forskellig længde med små hoveder og boretip, liggende på en lys overflade.
Men nu ser det ud til, at Bauhaus har skiftet leverandør af skruer. Ikke noget sted kan jeg finde en lignende skrue. Er der nogen, der har nogle tips om, hvor jeg kan finde sådan en skrue? Eller lignende?

Listeskrue?

Den listsktuv jeg finder er ofte for grov og har for stor hoved. Ofte er de pakket i små poser og stykprisen på skruen bliver 10 kr. stykket.

Kom gerne med konkrete tips, hvis du kender til et specifikt produkt.

Grabber LTX ligner det, du søger.
Grabber LTX62VITC listskrue afbildet, 3,3 x 62 mm, 100-pack i hvid. Vist som produkt til salg for 324 kr hos Prismatch. En listseskrue fra Grabber, LTX62VITC model, 3,3 x 62 mm, med fladt hoved og borspids. Vist på en online butik med prisinformation.

Fås med hvid, blank og kobberfarvet hoved.

Søg efter sokkelskruv så finder du mere lignende denne. Bauhaus har en Essve variant, men den manglede nok boretip.

Den grabberskrue er grovere.

Derimod ser det ud til, at Claes Ohlson har noget lignende. Men dårligt udvalg af længder, og de sælges i små poser. Dvs. dyr skrue.

• Synes
gusvo085
  • Laddar…
3,3mm er tæt på ca. 3mm som du skriver.

Essve har tynd listeskrue med tx10 bits til hovedet. Plejer altid at have et par forskellige længder hjemme til det samme, som du skriver om.

Det er jo også et tilgængelighedsspørgsmål. Det er nok muligt at finde skruer at bestille på nettet. Men der er leveringstider og fragt og besvær. Jeg savner virkelig Bauhaus' udvalg, hvor man bare kunne købe denne skrue i løs vægt i længder om hver 5. mm. Meget synd at de holdt op med dette.

FAST har en som är 3,2mm, torx.

Byggmax, Bårebo.
Guldfarvet gulv/listeskrue fra Byggmax, mærket Bårebo, 3,2x40mm, designet til fastgørelse af lister og massive gulve, 25 stk pakke.

FredrikR FredrikR sagde:
FAST har en som er 3,2mm, torx.
Det kan være en kandidat. Den sælges jo blandt andet her på byggahus. Jeg undrer mig over hvor man kan få fat i den under påskeferien?

Skal man bare have nogle enkelte skruer kan man vel lige så godt forbore?

Er det al løsvægt som er borte eller kun dele af sortimentet?

Z z_bumbi sagde:
Skal man bare have nogle enkelte skruer, kan man vel lige så godt forborre?

Er det al løs vægt, der er væk, eller kun dele af sortimentet?
Selvfølgelig kan man forborre. Men det er ikke der, skoen trykker. Hvis man fx skal skrue almuelister (nogle gange skal man jo klemme dem lidt ekstra) og sætte skruen midt i folden, så vil man have skruer med lille diameter. Både gevind og hoved. Især hovedet. Det samme gælder, når man skal sætte en skrue meget tæt på en kant. Så vil man jo ikke have et hoved, der stikker ud over kanten eller presser træet ud.

Det gamle sortiment af Bauhaus løs vægt er blevet udskiftet med et nyt sortiment, der delvis overlapper med det gamle. Men skruen i mit første indlæg ser ud til ikke at kunne fås længere.

O Olf Oggler sagde:
Det kan være en kandidat. Den sælges jo blandt andet her på byggahus. Jeg undrer mig over, hvor man kan få fat i den i påskeferien?
Grabbers sortiment findes på Hornbach-hylder. Jeg synes, at 3,3mm burde anses for at være tilstrækkeligt 3mm for at duge.

hvorfor borspids på listeskrue, virker lidt unødvendigt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.