Hej,

Jeg er ved at rive en væg for at åbne op mellem gangen og stuen. Hvordan ved jeg, hvornår jeg er kommet til den bærende stolpe/væg? Har jeg allerede revet for meget?
Ifølge tegningen skulle en del af væggen have været 90 cm fra starten, men den tidligere ejer valgte at gøre væggen hel, og det er det, jeg er ved at rive, så det bliver som tegningen.

• Plantegning der viser hall og stue med markeret væg til rivning, inkl. mål og placering af kamin.
  • En revet væg med synlig træramme og gipsplade med huller, del af en boligrenovering for at åbne mellem hall og stue.
Du har således væg, hvor det står, at det er en synlig bjælke? Så er det sandsynligvis en bærende væg. Ingen tegning over hele huset og sektionstegning?

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
K Kane sagde:
Du har således væg, hvor det står, at det er en synlig bjælke? Da er det sandsynligvis en bærende væg. Ingen tegning over hele huset og sektionstegning?
ved ej om jeg forstod dit spørgsmål rigtigt, men der, hvor der står synlig bjælke i tegningen, er åbningen i dag mellem stuen og hallen. Der, hvor der står "væg H=0,9m", var der før i dag en hel væg, ikke 90 cm, men jeg vil have, at det skal være 90 cm, som der står i tegningen, og derfor er jeg ved at rive den ned. Mit spørgsmål er, hvor mange stolper kan jeg kappe, indtil jeg rammer den bærende del ifølge tegningen?

desværre har jeg ingen sektionstegning.

Ifølge tegningen er det kun der, hvor væggen er stribet, at den er bærende. Jeg vil altså gerne vide, hvor lang/bred netop den del er, så jeg ikke skærer den over.

Arvida Arvida sagde:
Ifølge tegningen er det kun der, hvor væggen er stribet, at den er bærende. Jeg vil altså vide, hvor lang/bred netop den del er, så jeg ikke skærer den.
Så skal du have en bjælke over hele spændet og kan fjerne væggen. Har du set bjælken i den fjernede del endnu?

• Synes
Arvida
  • Laddar…
K Kane sagde:
Då lär du ha bjælke over hele spændet og kan fjerne væggen. Har du set bjælken i den revne del endnu?
jeg ved ikke hvordan en bjælke skal se ud :crysmile:
Er dette bjælken?

• En åbnet struktur i et loftsrum med en bjælke eksponeret, omgivet af revet gipsvæg.
BirgitS
Det afhænger af om det træ, der er synligt, går helt op til loftet eller ej. Hvordan ser det ud øverst mod loftet i åbningen mellem rummene?

• Synes
Arvida
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Det afhænger af, om det træ, der er synligt, går helt op til loftet eller ej. Hvordan ser det ud øverst mod loftet i åbningen mellem rummene?
kan desværre ikke se, hvad der er bagved den hvide liste.

• Et loft med en hvid liste, hvor isoleringen og det indvendige lag er synlige bag en delvist fjernet sektion.
BirgitS
Det burde vel være bjælken som det står om på tegningen.

• Synes
Arvida og 1 anden
  • Laddar…

Bedste svar

BirgitS
Arvida Arvida sagde:
Håller på riva en vägg för att åbne op mellem hallen og stuen. Hvordan ved jeg, når jeg er kommet til den bærende stolpe/væg? Har jeg revet allerede for meget?
Har du målt på tegningen, hvor lang den stiplede væg i hjørnet er hhv. fra hjørnet og til den anden side af åbningen?
De to mål viser jo, hvor stor del af strækningen der var tænkt at være hel væg fra begyndelsen. Så er det bare at måle strækningen i virkeligheden også.

• Synes
Arvida
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.