1,806 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
Bærende væg - hvordan ved jeg, når jeg er nået til den bærende stolpe/væg?
Hej,
Jeg er ved at rive en væg for at åbne op mellem gangen og stuen. Hvordan ved jeg, hvornår jeg er kommet til den bærende stolpe/væg? Har jeg allerede revet for meget?
Ifølge tegningen skulle en del af væggen have været 90 cm fra starten, men den tidligere ejer valgte at gøre væggen hel, og det er det, jeg er ved at rive, så det bliver som tegningen.
Jeg er ved at rive en væg for at åbne op mellem gangen og stuen. Hvordan ved jeg, hvornår jeg er kommet til den bærende stolpe/væg? Har jeg allerede revet for meget?
Ifølge tegningen skulle en del af væggen have været 90 cm fra starten, men den tidligere ejer valgte at gøre væggen hel, og det er det, jeg er ved at rive, så det bliver som tegningen.
ved ej om jeg forstod dit spørgsmål rigtigt, men der, hvor der står synlig bjælke i tegningen, er åbningen i dag mellem stuen og hallen. Der, hvor der står "væg H=0,9m", var der før i dag en hel væg, ikke 90 cm, men jeg vil have, at det skal være 90 cm, som der står i tegningen, og derfor er jeg ved at rive den ned. Mit spørgsmål er, hvor mange stolper kan jeg kappe, indtil jeg rammer den bærende del ifølge tegningen?K Kane sagde:
desværre har jeg ingen sektionstegning.
Bedste svar
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,161 indlæg
Har du målt på tegningen, hvor lang den stiplede væg i hjørnet er hhv. fra hjørnet og til den anden side af åbningen?Arvida sagde:
De to mål viser jo, hvor stor del af strækningen der var tænkt at være hel væg fra begyndelsen. Så er det bare at måle strækningen i virkeligheden også.
Klik her for at svare