Skal bygge terrasse rundt en pool og fastgør flere reglar med beslag og ankarskruv. Tæt ved poolen tænkte jeg at bruge A2-skruv (har ikke fundet A4-ankarskruv i nogen nærliggende byggemarked). Men så begyndte jeg at læse, at det er dumt at blande rustfrit og galvaniseret/varmforzinket.

Er det bedre, at jeg bruger C4-klassificeret ankarskruv til beslagene tæt ved poolen? Den tåler ikke fugt lige så godt som A2, men så blander jeg ikke rustfrit og zinket. Eller burde jeg køre med A2-skruven?

Jeg havde kørt på C4. De bør klare sig længe og godt, sandsynligvis indtil det er tid til at skifte trallen i hvert fald, og du undgår eventuelle problemer med at blande i et vådt miljø.

Desuden er min erfaring, at rustfri skrue er værre at arbejde med. De synes ofte at have dårligere stansning/rundere kanter i selve infattningen, så bitsene glider og ødelægger kanterne.

Jeg havde bestilt a4.
Fremfor alt hvis d er en saltvandsbassin.
Bestil på nettet fra f.eks. proffsmagasinet, så har du dem hurtigt og slipper for at ligge og spekulere over om dine c4 holder 5 eller 10 år.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.