Hej!
Jeg er ved at købe et nyproduceret Älvsbyhus. Jeg er helt grøn i forhold til huse, så jeg har brug for lidt hjælp/input. Overetagen er uindrettet, og jeg har fået følgende specifikationer fra en tømrer for at indrette den. Jeg har set hans arbejde i et andet tilsvarende Älvsbyhus, så jeg er ikke så bekymret for overfladerne, men vil mere sikre, at konstruktionen (og måske især isoleringen) bliver god. Villaen er af model Höner 1.5 plan. Så mit spørgsmål er, om dette ser fornuftigt ud?
Hanebjælkelag 500 mm løsuld isolering, plastfolie, 28x70 afstandslister, inspektionsluge i loftet.
Skråtag 45 mm luftspalte, oliehærdet board (masonit), 300 mm isolering, plastfolie, 28x70 afstandslister.
Isolering: Isoleringen går helt ud til tagfod, hvilket indebærer, at skunkene holder indendørstemperatur.
Støttebensvæg med træpanel og 3 stk inspektionsluger monteres.
Gavle afstives og isoleres med 95+95 mm. krydslagte stolper for at minimere kuldebroer, isolering, plastfolie, tætnede vinduer gipsede vægge. Tapetseres med type Borosan easy up. alternativt males i valgfri farve.
Ventilation Udsugning i WC/brus, indtag ved gavle.
VVS Varm- og koldtvandsledning trækkes fra vaskerum til WC/brus. Toilet, håndvask med underskab, bruserstang og blandingsbatteri monteres.
Vægge Opsætning og gipsning af samtlige vægge. Tapetseres med type Borosan easy up. alternativt males i valgfri farve.
Tag/skråtag Tilsvarende standard som stueetagen. Hvide folierede loftsplader 12x620x1220.
Laminatgulv 7 mm med egetræsmønster i sove- og opholdsrum.
Lister og gerigter Samtlige loftslister, gerigter og fodpaneler monteres (materiale tilsvarende stueetagen).
Døre Glat el. Almue 9x21. el. 8x21
Balustrade 900 mm høj væg ved trappe, (samme udseende som trappegelænder nedenunder)
Elektricitet Soveværelse: 4 stk dobbelte jordede stikkontakter, 1 stk belysningspunkt. Opholdsrum: 4 stk dobbelte jordede stikkontakter, 2 stk belysningspunkter. WC: 1 stk belysningspunkt,
Varme Vandbåren varme med radiatorer, koblet til husets oprindelige varmesystem i vaskerummet.
Vådrum Gulv- og væg vådrumsmåtte er inkluderet. el gulvvarme.
Tak på forhånd!