Jeg har en terrasse på en betonplade (se vedhæftet billede). Udenfor rækværket samles der sne og vand, hvilket gør, at vand suges op i træet.

Jeg har en idé om at sætte en vinduesplade (underplade) nederst. Og jeg antager, at man skal fræse en rille i træet samt sømme pladen fast og forsegle med silikone.
Lyder idéen fornuftig, eller findes der en anden måde at gøre det på?

• Altan med gult träpanel og hvidt hegn, hvori vand kan samle sig. Træbeklædningen er på en betongplade, og der er sne og vand ned af panelen.
Hvis hegnet går hele vejen ned i betonpladen, er det vel bare at forkorte hegnet to cm, så det ikke når vandet?

P Plutus sagde:
Hvis stakittet går helt ned i betonpladen, er det vel bare at forkorte stakittet to cm, så det ikke når vandet?
Billedet er kun en del af terrassen. En del er indglasset, og nu skal vi glasere resten af terrassen. Vil ikke have nogen sprække i bunden.

Hvis du vil have træ helt ned til betonen, så spiller det ingen rolle, hvad du gør, det vil rådne. Det er ikke regnvandet, der er synderen, det er den fugtige beton. Der findes jo metalvinkler, der er nogle cm høje, så kan du save nogle cm af hegnet, fastgøre metallet bagved træet, og regnvandet lander udenfor, sprækken ses ikke, eller så fylder man den bagfra med noget, der ikke suger vand.

• Synes
C.Lundin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.