Hej!

Jeg skal bygge en altan på anden etage.

Jeg vil gerne have så få søjler som muligt fra altanen og ned i jorden. Huset er 11 meter langt. Ved nogen, hvilken dimension og hvilken type bjælke man skal bruge for at klare sig med 3 søjler? Bør søjlerne også være af bjælke?

Nogen der ved? :)

Tror at man har brug for en tegning for at kunne svare!

Hej!

Det er en altan på anden etage, og den skal være 11 meter lang og 2 meter bred. Tanken er at forsøge at have kun 3 søjler i yderkanten for at bære hele konstruktionen. Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal vedhæfte en tegning. Er dette også svaret på spændvidden?

Mvh

Detta giver dig isf en spændvidde på 6.5 m

Hvordan regner man det ud?

Er temmelig overbevist om, at en altan kræver byggetilladelse, og at man gerne vil se rigtige konstruktionstegninger udført af en autoriseret konstruktør for at give en sådan.

Byggetilladelse er allerede godkendt uden nogen konstruktionstegninger.

De er søde i Götaland:)
Men har du nogen byggnadsansvarig med (Bygg E) det er vel standard...for at få byggetilladelse...

Mvh

Det er mig selv.....

Ingen som ved?

shelby67 sagde:
Tjek denne [link]
Virker ikke desværre.
Forkert lasttilfælde.

Kan man ikke tage og bolte to stykker 45x195 reglar sammen for at kunne øge stolpeafstanden?

KJS sagde:
Kan man ikke tage og bolte to stykker 45x195 reglar sammen for at kunne øge stolpeafstanden?
NEJ!

Du må have en konstruktør til at regne på dette.
Find ikke på nogen genveje.
Der er mange parametre, man skal tage hensyn til: Nyttig last, egenvægt, spændvidde, bjælketype og sikkerhedsklasse osv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.