Skal snart flytte ind i vores nye hus. Totalentreprise.

Men jeg spekulerer lidt på, hvor vores almuelist møder gerigt. Det er kun ved hoveddøre/terrassedøre "problemet" opstår. Da vinduer og terrassedøre ikke har nogen almuelist. Inderdøre har dog almuelist med fodklodser.

Vi ville egentlig have almuelist rundt om vinduer/terrassedøre, men lige da havde husbyggeren ikke det med i sin tilvalgsliste (men det har de nu opgraderet til 🤷‍♀️) nåja. Vi har kun gerigter rundt om vinduer og terrassedøre. Hvordan møder man så op almuelisten på den flotteste måde. Som de har gjort det nu er ikke acceptabelt i mine øjne.

- Ger listen 45 grader så den bøjer ned langs gerigten? Gerigten stikker lidt mere ud end listen.

- Fase listen så delen, der stikker ud udenfor gerigten, tilslutter "blødere"

- En kort fodklods som afslutning? Før gerigtkanten? Måske bliver det underligt.

Hvad ville I have gjort, eller hvordan har I løst det, hvis I endte i samme situation?

1. billede er, hvordan det ser ud nu, derefter to alternative løsninger.

• Træliste møder væg og gulv uden korrekt samling, skaber et visuelt problem ved overgang fra liste til smyg, altandørrens kant ses.
  • Diagram viser to løsninger for allmogelist: øverst med 45-graders skæring, nederst med fasede kanter. Teksten "Bort" angiver fjernede dele.
  • Træliste i hjørne ved dørkarm, hvor allmogelist møder smyg. Udførelsen opfattes som utilfredsstillende af forfatteren.
  • 3D-tegning viser to stykker allmogelist, hvor den ene er vinkelret på den anden, med fokus på skæring og tilpasning ved hjørne.
  • Hvid bundklods EHL Prolist i fyrretræ, 75x100x28 mm, med rektangulær form og profilering.
Sådanne her bundklodser/sokkelklodser/skureklodser har man sat ved indvendige døre med almuefoder mod almuesokkelen

• Bottenklods i hvid fyrretræ, størrelse 75x100x28 mm, bruges ved indvendige døre med almuefoder og almuesokkel.
J
Smagen er som bagen😉 delt..
Sand down som du har på et af billederne ser proportioneret ud..
Klasser og din geringsvariant vil tiltrække sig alles øjne, og det er vel ikke det man vil..

• Synes
Bluegreengrey77
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Smagen er som bagdelen😉 delt..
Sand down som du har på et af billederne ser proportionalt ud..
Klodser og din gerningsvariant vil tiltrække sig alles øjne, og det er vel ikke det man ønsker..
God input angående hvad der tiltrækker øjne! Så ved jeg, at jeg vil gå med løsningen med fasningen! 👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.