Vissa tycker att snedtaket bidrar till mysig asymmetri i rummet, medan andra helst vill bli av med det. Ytterligare någon ser möjligheter att bygga in bokhyllor, sängar och annat vid snedtaket. Här berättar arkitekten Justus Andersson om de byggtekniska aspekterna på snedtaket.

Du kan läsa artikeln här: Snedtak - möjligheter och begränsningar
 
Det går att få upp tavlor även på ett snedtak/vägg! Sambon gjorde "krokar" av spikband (tror jag att det heter?) som han sprayade svarta. Funkar jättebra!
 
  • Tavlor hängande på snedtak ovanför en svart hylla, fästa med svartmålade spikbandskrokar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fel av Åke och 2 till
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Det går att få upp tavlor även på ett snedtak/vägg! Sambon gjorde "krokar" av spikband (tror jag att det heter?) som han sprayade svarta. Funkar jättebra!
Sorry men detta platsar hos hemnetknarkarna.
 
  • Haha
  • Gilla
Dm9 och 3 till
  • Laddar…
T tobbe9012 skrev:
Sorry men detta platsar hos hemnetknarkarna.
Ok, ber om ursäkt. Om jag bara vetat hur man raderar ett inlägg så hade jag gjort det, jag vill inte stöta mig med någon här. Kanske skulle inte kvinnor ha rätt att kommentera, vi kommer ju bara med löjliga och stötade inlägg? Jag vet min plats, har fått lära mig sedan vi flyttade till hus att endast män har rätt att vistas i uthus med sin hobby t ex, så jag håller mig i bostadshuset, och trädgården när det är säsong för det. Det här rörde ju inredning i bostadshuset så trodde det var okej, men tydligen var det för töntigt. Kan admin ta bort inlägget, jag förstår inte hur man gör? Känner mig dum, jag borde ha vetat bättre, ber om ursäkt återigen.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Jörgen Mikkelsen och 1 till
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Ok, ber om ursäkt. Om jag bara vetat hur man raderar ett inlägg så hade jag gjort det, jag vill inte stöta mig med någon här. Kanske skulle inte kvinnor ha rätt att kommentera, vi kommer ju bara med löjliga och stötade inlägg? Jag vet min plats, har fått lära mig sedan vi flyttade till hus att endast män har rätt att vistas i uthus med sin hobby t ex, så jag håller mig i bostadshuset, och trädgården när det är säsong för det. Det här rörde ju inredning i bostadshuset så trodde det var okej, men tydligen var det för töntigt. Kan admin ta bort inlägget, jag förstår inte hur man gör? Känner mig dum, jag borde ha vetat bättre, ber om ursäkt återigen.
Jag tycker att dit inlägg är lärorikt. Skit i folk som skämtar på andras bekostnad.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Ok, ber om ursäkt. Om jag bara vetat hur man raderar ett inlägg så hade jag gjort det, jag vill inte stöta mig med någon här. Kanske skulle inte kvinnor ha rätt att kommentera, vi kommer ju bara med löjliga och stötade inlägg? Jag vet min plats, har fått lära mig sedan vi flyttade till hus att endast män har rätt att vistas i uthus med sin hobby t ex, så jag håller mig i bostadshuset, och trädgården när det är säsong för det. Det här rörde ju inredning i bostadshuset så trodde det var okej, men tydligen var det för töntigt. Kan admin ta bort inlägget, jag förstår inte hur man gör? Känner mig dum, jag borde ha vetat bättre, ber om ursäkt återigen.
1. tavlor i snetaket tycker jag helt klart är on topic.

2. Har väldigt svårt att få ihop tobbes inlägg som en anklagelse /nedvärdering av dig som kvinna.

3. Alla tar ett djup andetag, det är ju ändå måndagmorgon.
 
  • Gilla
Dalapagen och 1 till
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
1. tavlor i snetaket tycker jag helt klart är on topic.

2. Har väldigt svårt att få ihop tobbes inlägg som en anklagelse /nedvärdering av dig som kvinna.

3. Alla tar ett djup andetag, det är ju ändå måndagmorgon.
1. Jag försökte bara komma med ett tips, som jag tyckte höll sig till ämnet.
2. Det var jag som insåg att jag överstigit min rätt här, tekniska saker (som väl denna "uppfinning" får räknas som) har jag fått lära mig hör till männens värld. Dock används det inne i bostadshuset där jag har rätt att vistas, jag har dock givetvis inte själv satt upp detta. Så, jag valde att visa fotot. Det är alltså jag som vet min plats som kvinna.
3. Jag behövde inget djupt andetag, förrän jag blev tillrättavisad och insåg att jag gått för långt.

4. Hur tar man bort ett inlägg?
 
Axelida Axelida skrev:
Ok, ber om ursäkt. Om jag bara vetat hur man raderar ett inlägg så hade jag gjort det, jag vill inte stöta mig med någon här. Kanske skulle inte kvinnor ha rätt att kommentera, vi kommer ju bara med löjliga och stötade inlägg? Jag vet min plats, har fått lära mig sedan vi flyttade till hus att endast män har rätt att vistas i uthus med sin hobby t ex, så jag håller mig i bostadshuset, och trädgården när det är säsong för det. Det här rörde ju inredning i bostadshuset så trodde det var okej, men tydligen var det för töntigt. Kan admin ta bort inlägget, jag förstår inte hur man gör? Känner mig dum, jag borde ha vetat bättre, ber om ursäkt återigen.
Eh... vad spelar det för roll om du är kvinna?
Tycker ni det är fint så kör på. Det var snyggt hur ni löst infästningen av tavlorna men det är inget jag skulle valt. Smaken är som baken men släng in offerkoftan och köns diskussionen i garderoben igen. Det är väll kul med feedback oavsett positiv/negativ.

Allt gott.
 
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
T tobbe9012 skrev:
Eh... vad spelar det för roll om du är kvinna?
Tycker ni det är fint så kör på. Det var snyggt hur ni löst infästningen av tavlorna men det är inget jag skulle valt. Smaken är som baken men släng in offerkoftan och köns diskussionen i garderoben igen. Det är väll kul med feedback oavsett positiv/negativ.

Allt gott.
Du kan väl återkomma till mig privat om du har mer uppfostring att göra av mig?

För övrigt är jag inte bekant med vare sig hemnet eller knarkare och särskilt inte kombinationen. Hade dock inte väntat mig det språkbruket här, trodde sådant mer användes på Facebook och Twitter. Men nu vet jag hur seriöst detta forum är. Lägg upp något du tror kanske kan ge tips till någon och bli kallad för knarkare, mysigt ...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Du kan väl återkomma till mig privat om du har mer uppfostring att göra av mig?

För övrigt är jag inte bekant med vare sig hemnet eller knarkare och särskilt inte kombinationen. Hade dock inte väntat mig det språkbruket här, trodde sådant mer användes på Facebook och Twitter. Men nu vet jag hur seriöst detta forum är. Lägg upp något du tror kanske kan ge tips till någon och bli kallad för knarkare, mysigt ...
Hemnetknarkare syftar bara på en snubbe på Instagram som lägger upp bilder från annonser som han tycker är kul. Det är han som är en "hemnetkknarkare" för att han är beroende av hemnet och inget annat. Du gjorde inget som helst fel när du tipsade om taveltrixet och den som gnällde om det är just bara gnällig. Och ingen har som sagt påstått något om att du är en knarkare.

Däremot kan du väl släppa könsfrågan. Eftersom majoriteten här inne är gubbar, så är det mest gubbar som kastar skit på varandra. Ibland sägs det något drygt till någon kvinna också, men oerhört sällan för att det är just en kvinna som skrivit något. Här har vi ett könsneutralt gnällforum - välkommen in. Fritt att gnälla på vem som helst...
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.