Inte ett sommarhus utan en stuga för skrivande. Danska arkitektkontoret SLETH har inte behövt förhålla sig till att tränga in sovrum, garderober, privata och sociala ytor i en begränsad plan. Istället SLETH med The Author’s House fått helt fria händer att skapa en stuga för arbete och kontemplation.

Du kan läsa artikeln här: Författarstuga mitt i skogen
 
Jag hade hoppats på riktigt snygga bokhyllepartier men finner bara ovanför fönstren (och då krävs hög stege). Iden tycker jag ändå är mycket lockande.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Skrivarstuga, arbetsmiljö mm.

Men jag ser bara en massa soffor?
Fyller huset sina syften, är det en bra arbetsplats?
 
  • Gilla
LaoLars
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Finns en trappa upp men vad finns där uppe? Ingenting?
DET är kanske den exklusiva bokhyllan :rofl:
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
MrJay
Hans arkitektkontor SLETH, startat 2096
Timetravel… :crysmile:
 
  • Gilla
LaoLars och 4 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Skrivarstuga, arbetsmiljö mm.

Men jag ser bara en massa soffor?
Fyller huset sina syften, är det en bra arbetsplats?
Märkligt steril arbetsplats! Men detta är ju mode just nu. Naket och bara räta vinklar överallt (förutom takvinkeln) inga organiska former. Och takfönster rakt mot solen (lanterniner) som gör det hett som attan! Skriver hon bara skräckböcker?
 
  • Haha
Lärospånet
  • Laddar…
Snyggt tycker jag. Men med ryggproblem så ser jag med skräck på att försöka jobba i den miljön. En rejäl kontorsstol och ett bord i rätt höjd, gärna höj och sänkbart. Man är ju ingen ungdom liksom. Datorn i soffan är ju najs, men 8 timmar om dan? Hualigen.
 
L
Flott var det. Praktiskt? Vet inte ... Men nog hade Hasse å Tages blygsamma skrivstuga mer charm. Fast den här danska författaren kanske producerar väldigt mycket viktigare saker än de två herrarna. Eller är det tiderna som har ändrats?

Röd stuga med gröna fönsterluckor i snölandskap, möjlig författarstuga med charm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hella1
  • Laddar…
Hade inte inrett (färg/material) på samma vis invändigt.. men gillade huset i övrigt! Smälter in vackert.. nästan osynlig gräns ute o inne.. med rätt utsikt/miljö.. wow (y)
 
Jag har svårt för hus som känns mer som ett akvarium än ett hem.
 
  • Gilla
Hella1 och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt. Men det är väl typ Läckberg och GW som har råd.
 
Ser fantastiskt ut! Vackert. En plats för att dra sig undan från alla störande intryck, lyssna på skogen och låta tankarna vandra. Däruppe kan man sova, slänga kläderna på golvet och låta bli att bädda, ingen ser...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.