Eller gör det?

Det avstannade badrumsprojektet börjar ta form efter att har varit gömt bakom ett draperi i två år. Sexkantigt klinker har inhandlats, och det visar sig att brunnen är placerad mitt för en sådan klinkerplatta. Fast - då måste jag ju såga plattan fyrkantig för att kunna sätta dit brunnen.

Finns det verkligen inga sexkantiga ramar till golvbrunnar? Jag har hittat en bild på en hexagonal brunn som är specialtillverkad, och de verkar säljas i Sydkorea, men annars finns absolut inget alls på nätet.

Har någon på detta eminenta forum haft samma problem? Går det att tillverka en egen ram, eller kan man ha själva kakelplattan (med hål i för brunnslocket) som ram? Alla förslag mottages tacksamt!
 
Fulkemisten
Plåtslagare/svetsare. Inga problem att låta en sådan tillverka en ram + slukrist i t ex rostfritt stål. Kommer kosta mer än en färdig, men man blir mest nöjd så. Det är sånt där som gör de där sista 90 procenten.
 
  • Gilla
Malin165 och 1 till
  • Laddar…
Vi köpte en trallruta i teak på biltema och sågade till den. Fungerade jättebra. Ska se om jag hittar nån bild.
 
Man skymtar den i alla fall.

Badrum med grön kaklad dusch, träpall, handfat, spegel och växtdekoration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Malin165
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Som sagt, finns inte utan man får kontakta en smidefirma, hittade till exempel denna:

[länk]
Haha, de hade visst snott vårt klinker med! :crysmile:
 
  • Gilla
Malin165
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
Man skymtar den i alla fall.

[bild]
Haha jag såg din bild och tänkte att det var brunnen från Gotland, vilket sammanträffande .

Snyggt badrum, bra ide med trall!
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.