Att bygghemma sticker ut på denna listan är inget konstigt. Deras service är horribel och kommer aldrig handla där igen. Jag hade problem med att några skruva saknades till mitt fördelarskåp. Jag ringde dom och deras kötid på 15 min var närmare 2h (Galet frustrerande att höra "Förväntad kötid är 15 minuter" i 2h).

Blev att jag mailade dom istället och tror det tog ett halvår för dom att komma fram till att LK kan inte tillhandahålla dessa skruva pga att dom fått informationen så långt efter leverans. Detta för bygghemma tog två månader på sig att öppna ett ärende.

Efter cirka en månad mailade jag direkt till LK och dom skickade skruvarna direkt utan frågor. Så ärendet som tog bygghemma att lös, löste LK själva på några timmar.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
Styrman_jansson och 3 till
  • Laddar…
Bygghemma verkar ha många som klagar. Mest humor när dessa ändå handlar nått år senare och blir besvikna igen :crysmile:

fool me once shame on you. Fool me twice shame on me
 
C
Appendix Appendix skrev:
Bygghemma verkar ha många som klagar. Mest humor när dessa ändå handlar nått år senare och blir besvikna igen :crysmile:
Inte så lätt att undvika superjätten BHG/Bygghemma Group:
https://www.wearebhg.com/brands/
 
C cpalm skrev:
Inte så lätt att undvika superjätten BHG/Bygghemma Group:
[länk]
Det var en tragisk lista. En del kunde man lista ut från webbsidan. Typ golvpoolen märkte jag är exakt samma som bygghemma fast med annat tema,
 
C
Niklasloow Niklasloow skrev:
Det var en tragisk lista.
Mycket tragisk. Ett antal riktigt fina handlare som sugits upp av detta svarta hål, tyvärr.

Dessvärre är tydligen deras strategi att "assimilera" alla företag de köper upp, så alla dessa lär väl på lite sikt förvandlas till rena skyltfönster med gemensamt sortiment, kundservice, webbplattform, logistik, osv. Priserna varierar dock märkligt nog lite från sajt till sajt.
 
Redigerat:
  • Ledsen
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.