Jag vill gärna veta mer om hur avloppsröret lyckades förstöra för nästan en halv miljon? Är det en villa eller lägenhet? Hur lång tid var det utsatt? :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Baserat på en släktings läcka i ett avloppsrör så kan det smygläcka under lång tid och i praktiken göra så att stora delar av huset måste rivas. I min släktings fall så var det betonggolv under vilket gjorde att bara 1/4 av våningen behövde rensas ut till midjehöjd (eftersom betonggolvet gjorde att det upptäcktes relativt snabbt ändå eftersom vattnet inte kunde rinna undan), men med bjälklag i trä och på en ovanvåning så kan man ju i praktiken i princip behöva byta ut nästan hela huset om man har otur.
 
S
OM en rörstump saknas så är det inte frågan om några smygläckage, tror vi kan fastslå det ganska direkt.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Jag vill gärna veta mer om hur avloppsröret lyckades förstöra för nästan en halv miljon? Är det en villa eller lägenhet? Hur lång tid var det utsatt? :)
Det var en lägenhet. Följande är det enda som går att läsa i dokumentationen om skadorna och dess omfattning:
"Rörfirman satte inte tillbaka avloppsröret efter att ha spolat ledningarna i hennes lägenhet. Det i sin tur medförde vattenläckage och skador på delar av lägenheten."
"I aktuellt fall har skador uppkommit i bl.a. kök och badrum. Nödvändiga reparationsåtgärder har för köket inneburit att t.ex. nya köksluckor, lådor, stommar, inredning, kakel, golv m.m. har installerats."
 
Rimligen borde det väl främst vara lägenheten UNDER som drabbas, om man glömmer att montera tillbaka ett avlopp? Eller är det en etagelägenhet? Hur blir annars köksluckor och lådor skadade?
 
Detta kanske var lägenheten under..
Bara spekulerar men ifall firman haft uppgift att spola stammar i fastigheten och då missar att återmontera något i stammen som mycket väl kan sitta i taket i hens lägenhet.
 
Mr9 skrev:
Detta kanske var lägenheten under..
Bara spekulerar men ifall firman haft uppgift att spola stammar i fastigheten och då missar att återmontera något i stammen som mycket väl kan sitta i taket i hens lägenhet.
Troligen, i min lägenhet har dom en nisch med gips över där avlop och vatten. Dock vad jag misstänker är det endast från köken ovanför och badrum separat.

Vet inte hur det är kopplat eller draget i detta fall.
 
Konstigt att inte försäkringsbolaget kräver pengar från rörfirman .
Kvinnan har fått pengar från försäkringsbolaget få kan man väl inte gå till firman och krävs mer pengar .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.