K Kurtivan skrev:
Är det bara jag som reagerar mer på toabygget än på sladden??
Nej. Men jag ville inte säga något.
 
  • Gilla
Lity och 1 till
  • Laddar…
Det kanske går att hänga en handduk där så att sladden inte syns? Kanske en gul?
 
Så många frågor som uppstår Om sladden går in i ett VP-rör ska detta väl rimligtvis tätas med manschett och kapas jämt med ytskikt vilket inte verkar vara fallet. Om sladden går till dosa får den givetvis inte kaklas in på detta sättet. Oavsett vad som gått snett så får du argumentera att du ska komma utifrån detta med ett rent papper utan avvikelser så inte försäkringsbolaget senare har en avvikelse att hänga upp sig på. Personligen tycker jag det ser hemmapulat ut
 
Snigla Snigla skrev:
Om de nu inte bara fick lite hjärnsläpp i mätningen.. så tänkte de sätta den halvt in i duschen.. dvs inte centrerat över toaletten (som den gör nu.. och som den skulle göra ).
ja så kan det ju vara men jag fick intrycket att det bara var renoverat och sladden kommer ut där den kom ut tidigare.
 
J
useless useless skrev:
Nej. Men jag ville inte säga något.
Sitter det en lite gubbe i lådan och torkar en i rumpan efteråt? Den största fixtur jag sett i hela mitt liv.
 
BirgitS
J Jocke Best skrev:
Sitter det en lite gubbe i lådan och torkar en i rumpan efteråt? Den största fixtur jag sett i hela mitt liv.
Kameran ljuger på första bilden, kolla hur kranen ser ut och hur tjockt toalocket är, jämför med bild 3.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kameran ljuger på första bilden, kolla hur kranen ser ut och hur tjockt toalocket är, jämför med bild 3.
Jag tolkar det som om sista bilden är på hur det såg ut innan renovering.
 
BirgitS
delux delux skrev:
Jag tolkar det som om sista bilden är på hur det såg ut innan renovering.
Javisst.
Men finns det någon kran som ser ut som man kan tro att bild 1 visar?
Handdukstorken ser ut att vara återanvänd om man kollar detaljerna men på bild 1 ser rören jättetjocka ut.
Så min slutsats är att det är samma typ av kamerafel som gör att tjejerna får jättefötter på denna bild:
dsc_0104.jpg
 
Det här var lite roligt.. att se hur man tolkar bilderna :)

Jag tolkade det som att de första bilderna var på badrummet idag.. och den tredje var en inspirationsbild ifrån Hemmet på hur de ville ha i sitt nya badrum.

Grundtänket/planeringen är snarlika.. men inget är identiskt så att säga. Färger/kakel, kranar, toalett, speglar osv. Allt skiljer. Men bilden visade vad de strävade efter..

Sista bilden har ju hela väggen utbyggd tex (inte bara för den vägghängda toan.. utan där finns den in i duschen med).. det har ju inte TS (nu iaf)..

Sedan kanske inte proportionerna är helt hundra för det.. (burken på handfatet är lite skev).

Men både det stora locket på toa har jag sett på flera håll IRL. (Hårt, klumpigt och jag gillade det inte.. ) och den fyrkantiga kranen och jag kikat på själv när vi shoppade för badrum. Köpte dock en liknande variant med svagt rundad form istället.

:)
 
Jag skulle kolla det där med en elektriker. Jag tror inte att kablar som är fast monterade får sitta så där utanför vägg.... "Min" elkille har mycket åsikter om kablar som hänger löst osv. och jag kan tänka mig att han skulle få frispel med synliga elkablar i ett badrum.
 
BirgitS
D Deninkompetente skrev:
Detta är fortfarande under diskussion. Återkopplar senare när jag fått fullständigt svar om hur det skall åtgärdas. Tack för alla svar och idéer.
Har det hänt något under månaden som gått?
 
Tacksam för alla svar! Det är nu åtgärdat. Angående att fixturen är så djup är något vi också har tyckt, så djup var inte våran tidigare fixtur. Vet inte varför den har blivit sådan. Metallisk handdukstork monterad på kakelvägg med synliga rör och termostatventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Är det bara jag som reagerar mer på toabygget än på sladden??
Ja varför gör man så där.
Att ha "vägghängd" förlorar ju lite av sin innebörd om det ska vara en gigantisk låda, kan man ju lika ha en stol stående på golvet som är billigare och mindre jobb
 
  • Gilla
Deninkompetente och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.