Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö

Ordlista

Källare

Uppdaterad 23 jan 2020

Våningsplan vars golvyta i sin helhet befinner sig under omgivande markyta. Hela källaren räknas som biarea enligt svensk standard för areamätning av byggnader.

Mest läst

  • Företaget dumpade markisen på balkongen - vägrade hämta tillbaka

    Företaget dumpade markisen på balkongen - vägrade hämta

  • Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Nya soplagen väcker protester: så påverkas ditt hushåll

  • De byggde ett kubhus som svävar i stupet – så trivs de tre år senare

    Getaway House – så trivs de tre år senare

  • Hemnets sajt

    Hemnet granskas av Konkurrensverket efter anonym anmälan

  • Hus och Charlotte

    Allt du får bygga utan bygglov - men se upp för de här fällorna

Relaterade forumämnen

  • Köpte hus. Boytan större i annons men lägre i fastighetsförteckningen

    Köpa & Sälja hus
  • Radon i biarea

    Köpa & Sälja hus
  • Vilket ftx-aggregat ska ersätta ett rexovent rdaa-1-4-1

    Ventilation
  • Hur mäts biarea?

    Köpa & Sälja hus
  • Nytt: mäklaren anser min 40 kvm vind är noll biarea?

    Köpa & Sälja hus

Senaste från startsidan

  • De byggde ett kubhus som svävar i stupet – så trivs de tre år senare

    Getaway House – så trivs de tre år senare

  • nätstation

    Forum: Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet

  • Bild på en sluttning på tomten där före/efterbilder visar hur stenar flyttats.

    Projekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe

  • luftvärmepump

    Forum: Polarpumpen.se, oseriös hantering

  • Ärna flygbas

    Försvarsmaktens PFAS-utsläpp gör hus svårsålda

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.