Tycker det är dags att skapa en tråd för dom nya fina Segway i modellerna som kommit ut och snabbt blivit väldigt populära iom slinglösa och bra priser!
Har själv köpt en i105 för 12.000kr som jag tycker var ett väldigt acceptabelt pris för en GPS klippare! Installationen var otroligt smidig och jag hade installerat o scannat av hela min gräsmatta på cirka en timme!
Är det någon mer här som har erfarenhet av Segway klippare? Hur är era erfarenheter?
Har själv köpt en i105 för 12.000kr som jag tycker var ett väldigt acceptabelt pris för en GPS klippare! Installationen var otroligt smidig och jag hade installerat o scannat av hela min gräsmatta på cirka en timme!
Är det någon mer här som har erfarenhet av Segway klippare? Hur är era erfarenheter?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms Län
· 691 inlägg
Sämre än jag trodde på att klippa kanter, bättre än jag trodde på att inte fastna, typ så.
Har kört 10 klippdagar hittils inte inte behövt hjälpa den en enda gång.
Lägger till fler trängre områden efter hand.
Har kört 10 klippdagar hittils inte inte behövt hjälpa den en enda gång.
Lägger till fler trängre områden efter hand.
Är det en cylinderklippare du har?T TheGame skrev:
Robotklipparna använder inte samma klipprincip som i en cylinderklippare utan har vanligtvis rörliga knivblad som slår av gräset men viker undan mot fasta föremål så knivarna kan inte köra fast mot underlaget som en cylinderklippare kan göra.
Vanlig gräsklippare som man traskar med, som pga ojämnheter på marken rider på chassit.E etompau skrev:
Jag tänkte mest om jämnheterna gör att robot kör fast inte själva klippningen.
Medlem
· Stockholms Län
· 691 inlägg
Svårt att svara på hur man mäter ojämnhetT TheGame skrev:
Jag kör alltid manuella klipparen på högsta eller näst högsta, 5-7 cm nånting, annars blir det jordfräs.
Medlem
· Stockholms Län
· 691 inlägg