Johan_A_M
Vi ska riva bort en fasligt massa träpanel och plastmattor i källaren och sen slipa ner akrylatfärgen. Vi har en del fukt men troligtvis inte mögel ännu. Skulle uppskatta lite tips om skyddsutrustning, speciellt vilken typ av andningsmask jag borde införskaffa! Räknar med att ha ett par bra handskar och köpa någon form av ögonskydd men på andningsmasker var utbudet lite större och inte så självklart. Har sett i någon tråd härinne att man rekommenderas mask med förfilter för att kunna byta ut detta då och då. Ska jag satsa på en halvmask? (Har vare sig skägg eller glasögon.)
Kommer under hösten att riva ut en vind med isolering etc så masken lär bli välanvänd :)
/Johan
 
Jag har både hel- och halvmasker men använder bara helmask vid arbete som känns ovanligt farligt eller till exempel med aerosola lösningsmedel och elände som jag inte vill ha i ögonen. Vid allt annat dammande arbete kör jag halvmask, eventuellt i kombination med skyddsglasögon.

Helmask (åtminstone min) är rätt bökigt.
 
S
ta en halvmask och bra tätslutande skyddsglasögon
en sundströms är bra. tänk på att ha rätt filter
 
Johan_A_M
Ok, tack båda två! Ska till Classe eller Verktygsboden imorgon och införskaffa. Tack igen!
 
S
classe har väl bara filter. verktygsboden har säkert allt
 
Johan_A_M
SBH skrev:
classe har väl bara filter. verktygsboden har säkert allt
Då blir det Boden!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.