Har ni något bra tips på en skruvdragare batteridriven som även batteriet fungerar till andra maskiner.
Det tycker jag är rätt så smidigt att kunna ha om jag vill köra andra maskiner med.
Finns ju rätt så dyra men tänkte mer en glad amatör som kan börja på en skruvdragare inkl. batteri och laddare för
1000-2000 kr
 
Hej @cass!

Marknaden är full av olika märken det är bara att välja.
Välj ett 12v system som blir mycket lättare att jobba med. Jag tror/vet att den kraften räcker länge.
Ett gott råd är att vara "färgblind" och känna hur dom olika maskinerna känns i handen. Så besök ett "Gubbadagis" och känn på prylarna!
Lycka till!
Dag
 
K
C cazz skrev:
Har ni något bra tips på en skruvdragare batteridriven som även batteriet fungerar till andra maskiner.
Det tycker jag är rätt så smidigt att kunna ha om jag vill köra andra maskiner med.
Finns ju rätt så dyra men tänkte mer en glad amatör som kan börja på en skruvdragare inkl. batteri och laddare för
1000-2000 kr
Vågar nog påstå att exakt alla batteriverktyg är kompatibla mellan flertalet olika maskiner, inom samma tillverkare (och i vissa fall mellan tillverkare också). Till och med Biltema/Jula är på den nivån..
Så åk till ett byggvaruhus och kläm och känn lite vilken maskin som passar dig bäst
 
Tack, ska se vad jag kan göra då där jag bor finns det inte så mycket att välja på om man vill känna.
Men som du skrev så finns det olika märken och oboj vad det finns så det skadar inte få lite tips ;)

Men det där med att kolla in 12v kan vara bra att tänka på.
Har en nu på 18v som fungerar och inte alls så jobbigt men tyvärr verkar det inte gå att få tag i batteri till denna då det var en utgående produkt verkar det som när jag köpte den får något år sen.
 
Jag gillar förvisso mina 12V-maskiner, men beroende på vad för andra maskiner du behöver är det inte garanterat ett bra val. Ska du ha kantfräs, laser, sticksåg etc kan nog 12V definitivt vara lämpligt. Behöver du trimmer, häcksax, borrhammare är det nog vettigt att kolla (minst) 18V. Så beror också lite på vad för typer av maskiner du behöver.

Men som sagts, känn på maskinerna och se till att få göra det med batteri i. Mycket som föll bort för mig då de inte låg bra i min hand.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Har du planer på att skaffa fler maskiner så kolla på de färdiga paketen på en gång. Oftast får man när man räknar ihop det ganska mycket extra.
 
A
Helt rätt tänkt, mycket pengar i batterierna.

Några märken har även bra trädgårdsmaskiner. Kan vara värt att beakta!
 
mm få se vad jag gör.
Har bra fungerade cirkelsåg från Biltema och en bra skruvdragare från Boxer. (men tänkte längre fram köpa en ny skruvdragare med dubbla batterier)

Hade varit lite intressant på resten av Biltema produkter men jag köpte för många år sen deras billiga skruvdragare (299kr 12v) med batteri och körde slut på batteriet efter några år. Den modellen så gick det inte köpa separat batteri så jag köpte en till och körde slut på batteriet efter byggt en stor terrass samt staket så man är lite osäker på deras produkter.
Ska dock erkänna jag var snål och köpte deras billigaste och svagaste.
 
yoloboi skrev:
Helt rätt tänkt, mycket pengar i batterierna.

Några märken har även bra trädgårdsmaskiner. Kan vara värt att beakta!
mm har sett det men har inte tänkt att man kunde göra så med.
Har en 3 år bosch elgräsklippare och trimmer, dock med kabel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.