Hej..
Har ett jobbigt problem, irriterande. köpte en lcd tv till sovrummet som jag hängde upp på väggen med ett väggstativ. Nu är de så att nätkabeln sticker ut för långt så den tar i väggen så tv hamnar helt snett. Den är placerad på helt fel ställe, alla andra kablar sätter man liksom in åt sidan bakom tvn, så dem blir inte i vägen.
Skickar med en bild på strömkabeln, alltså de är en helt vanlig..
Någon som vet var man kan hitta en vinklad sådan nätkabel? Eller plattare och mycket mindre så den får plats bakom tvn?
Väldigt tacksam för tips!
 
  • sladd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Finns redan en tråd om detta, och om jag minns rätt så hittade vi ingen då heller. (Bara en som var godkänd för 125 volt, har jag för mig..)
 
annars får du "karva" ett hål i väggen som du spackar igen den dagen du inte ska ha tv:n på den väggen. blir nog enklast så.
 
Hur mycket handlar det om? Kanske det är bättre att sätta distanser bakom TV'n så att den sitter rakt, men med lite luft bakom. Det är dessutom bättre för kylningen, jag tror inte riktigt att en TV trivs med att ligga dikt an mot väggen.
 
Jag gjorde som så att jag kapa till en plywood skiva o satte mellan stativet o väggen, så tvn kom ut lite granna, vart lite större luftspalt, så nu får sladden plats hyffsat bra iaf..
 
Titta på nätkablar till tex bärbara datorer o likn. Där brukar det kunna vara diverse olika speciallösningar för att nätagget ska ta så liten plats i väskan som möjligt.

Den här tex hör till min Dell Latitude. Just denna är ju tyvärr vinklad lite för mycket skulle jag tro.
 
  • DSC_0109a.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.