Hej!
Nyligen inflyttade i ett hus där förra ägaren skulle sätta igen en lucka till den lilla vindsdel som finns över garaget. Men det blev ju inte gjort... Finns en början till mögel i trät runt den öppna luckan vilket enligt besiktningsmannen berodde på att luckan som satt där tidigare inte var tät nog. Nu funderar jag på hur jag ska täta till utrymmet utan att ställa till skada :) Garaget är isolerat men ej uppvärmt men viss värme verkar läcka från huset till garaget vilket enligt besiktningsmannen gjorde att vi fick viss mögeltillväxt. Resten av vindsutrymmet passerade utan anmärkningar i besiktningsprotokollet. Någon som har ett förslag på vettig och enkel lösning? Behöver inte vara särskilt snyggt, bara det blir bra :) Och min andra fråga är om det brådskar nu när vintern börjar närma sig att få detta tätat? Tacksam för alla råd!
 
  • Öppen lucka i garage tak med synliga träbjälkar och tecken på mögel runt kanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vindutrymme över garage med öppen lucka och tecken på mögel runt kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En snabb lösning är att tejpa dit en plast över hålet. En bra är att bygga en lucka som passar och förse den med tätningslister.
 
D Daniel 109 skrev:
En snabb lösning är att tejpa dit en plast över hålet. En bra är att bygga en lucka som passar och förse den med tätningslister.
Tack! Plast är ju en snabb lösning förstås. Räcker det för att täta över vintern tror du? Till saken hör att jag under vintern även tänkt använda garaget som träningsrum till och från vilket såklart ökar på luftfuktigheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.