wildeside
För att startat som ett litet postorder företag i en källarlokal i Linköping så måste man iaf konstatera att något har dom gjort rätt för att lyckas så pass stora som Biltema är idag.
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Dom säljer bra skit på biltema och jula, men endel skit funkar.
 
wildeside wildeside skrev:
För att startat som ett litet postorder företag i en källarlokal i Linköping så måste man iaf konstatera att något har dom gjort rätt för att lyckas så pass stora som Biltema är idag.
Ikea är ett annat lyckat exempel....
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du är inte ensam. Jag har gjort exakt samma tabbe.
Jag också, första gången jag köpte dom. Sen vet man ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Att de säljer låg kvalitet till lågt pris vet alla. Är ett fritt val.
Vad Biltema är bra på är att ta konsekvenserna av detta genom en mycket bra retur-policy. Mer än man kan säga om "kvalitetsbutiker".
 
  • Gilla
wildeside och 1 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
..å jag tycker detta bilshampo är kanon. För mina behov så duger den å även prissättningen känns ok
’Ett bättre och billigare allternativ är att använda yes diskmedel. Någon droppe i hinken räcker och löser upp smutsen minst lika bra som special schampo som bara är onödigt dyrt. Har man tillgång till riktig gul såpa eller grön riktig såpa som fanns förut brukade finnas på 5L dunk är man i hamn. Faktiskt de enda två medlen som fixar allt. Men den gröna såpan man finner i butikerna är färgad gulsåpa, för att ge en gammaldags mer genuin känsla. Men den färgade såpan saknar de eftertraktade vårdande egenskaper som riktig grönsåpa av hampa hade. Någon som vet om riktig grön såpa är möjlig att få tag på i dag ?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
E ehlmatlab skrev:
Haha, fast Jula raderar sina kundrecensioner som inte faller dom i smaken. :crysmile:
Köpte för länge sedan en fönster-skrapa på Jula för att tvätta fönster. Bladet satt fast med nån klämma för att man skulle kunna byta blad. Problemet var bara att hur hårt man än drog åt klämman så lossnade bladet...
Skrev en kundrecension om detta och den var raderad en dag senare.
Så kundrecensioner som butiken själv kan radera o editera ger jag inte mycket för. :thinking::thinking::thinking:
Det är inte min erfarenhet. Jag har fått en recension raderat, när jag klagade på manualen och föreslog att Jula skulle lära av IKEA hur manualer görs. Den raderades med hänvisning till att man inte godkände hänvisning till andra företag. Skrev jag om den med bara en allmän sågning av manualen så fick den ligga kvar.

Det är inte svårt att hitta totalsågningar av produkter på Jula, så visst godkänns sådana också.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Köp biltemas 10årsgaranti verktyg. De funkar bra, så akta dig från det billigaste så funkar det.
Swedol och Biltema har några produkter gemensamma. Swedol kan vara dubbelt så dyr + momsen.
Jag handlar en del på Biltema, och största problemet är att de hela tiden byter leverantörer.
Köpt något bra som funkat länge, nästa gång är det inte samma kvalite. De borde ha en kravspec vid inköp och kontroll vid ankomst.

Julas betyg ger jag ingen ting för.
Skrev om att en säckakärra som har massiva hjul. Hjul som suger åt sig smutsvatten utomhus, och lämnar långa skitspår efter sig när man kommer in. Den ratades pga ovårdat språk!
 
Det är lite kul när man börjar nämna ali express och kina krap....
Tycker nog att det är lite orättvist. En viktig skillnad är jag känner mig säkrare på.produktens kvalitet när jag handlar från biltema, än när jag handlar från ali express.
På Ali har jag fått mycket skräp... Där vet man aldrig vad man får. På Biltema håller produkterna generellt sätt högre kvalitet än ali. Sen är det mycket lättare att klaga om det blir galet
 
Man vill ju egentligen inte vara politisk bland alla husbyggare men på tal om skräpprodukter och konsumtion så dök detta upp:

”…Regeringspartierna och
Sverigedemokraterna har kommit överens om att höja momsen på reparationer av cyklar, skor, lädervaror, kläder och hushållslinne från 6 till 12 procent…”
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
P PNI skrev:
Julas betyg ger jag ingen ting för.
Skrev om att en säckakärra som har massiva hjul. Hjul som suger åt sig smutsvatten utomhus, och lämnar långa skitspår efter sig när man kommer in. Den ratades pga ovårdat språk!
Det är ju lätt löst, man skriver lite mer vårdat.
Eftersom Jula faktiskt accepterar att man sätter betyg 1 och skriver att saken är värdelös, gärna med en motivering, så.tycker jag betygen fyller en funktion, särskilt om många betygsatt varan.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är ju lätt löst, man skriver lite mer vårdat.
Eftersom Jula faktiskt accepterar att man sätter betyg 1 och skriver att saken är värdelös, gärna med en motivering, så.tycker jag betygen fyller en funktion, särskilt om många betygsatt varan.
Nja. Enligt deras regler får inte nedvärderande kommentarer skrivas, och värdelös är....
 
Think that TS Snömos has left the building...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
F
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Det är väl för f..n inte någon som tvingat dig åka dit?
 
F
I I am a welder man skrev:
Skyll dig själv, Biltema har ju funnits hur lång tid som helst och har väl aldrig haft vare sig verktyg eller bildelar som är bra!! Det enda man kan köpa där är korv och spolarvätska!
Sätter inte min fot där!!
De har massor av saker som är såväl bra som prisvärda. Sen är det väl som hos många andra företag att det finns felaktiga produkter i sortimentet. Dessutom finns användare som t.ex. misshandlar verktyg och sen gnäller över dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.