Jag ska byta ut min fronter i köket till IKEA:s Vårsta-fronter, rostfria.

Jag har ett L-format kök, med ett bänkhörnskåp (https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-baenkhoernskapsstomme-vit-60205517/). Det leder till ett problem, då det blir två sidor som i dagsläget är vita. Se röd/blå markering från monteringsdokumentet, det är ju dock bara en liten del av den rödmarkerade som kommer att synas då den andra delen är täckt av skåpet.

Instruktionssteg för möbelmontering, borrning i panel, skruvmejsel, delar och verktyg, minimalistisk illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eftersom köket redan är monterat och bänkskivan är fast etc blir det rätt stor affär att byta ut dessa delar mot Vårsta-täcksidor, och jag kan heller inte montera täcksidor på dessa, eftersom täcksidorna då kommer att sticka ut. Funderar därför på om jag kan beställa några måttanpassade tunna rostfria skivor och ev limma eller i värsta fall skruva fast dessa på dessa ytor, så att det smälter in i resten av köket.

Någon som har några tips kring var jag kan beställa dessa och råd kring infästning?

Ett vitmålat hörn av ett rum med lister och en mörk golvlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt kök med skåp och lådor, mörkt trägolv, minimalistisk stil, rena linjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

M Massito skrev:
Jag ska byta ut min fronter i köket till IKEA:s Vårsta-fronter, rostfria.

Jag har ett L-format kök, med ett bänkhörnskåp ([länk]). Det leder till ett problem, då det blir två sidor som i dagsläget är vita. Se röd/blå markering från monteringsdokumentet, det är ju dock bara en liten del av den rödmarkerade som kommer att synas då den andra delen är täckt av skåpet.

[bild]

Eftersom köket redan är monterat och bänkskivan är fast etc blir det rätt stor affär att byta ut dessa delar mot Vårsta-täcksidor, och jag kan heller inte montera täcksidor på dessa, eftersom täcksidorna då kommer att sticka ut. Funderar därför på om jag kan beställa några måttanpassade tunna rostfria skivor och ev limma eller i värsta fall skruva fast dessa på dessa ytor, så att det smälter in i resten av köket.

Någon som har några tips kring var jag kan beställa dessa och råd kring infästning?

[bild] [bild]
Hör av dig till valfri plåtslagare med de mått du behöver så löser den det till dig.
Rostfri har de oftast hemma på lager till trösklar.

Fästa med hjälp av något lim/silikon. Finns nåt som heter turbo lim.
 
Super, tack! Det blir till att kontakta plåtslagare då.
 
  • Gilla
Alexunden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.