BirgitS BirgitS skrev:
Vi har den här: [länk]
Den har funkat bra gissar jag då ,var köpte ni det system någonstans?
 
BirgitS
Ja
Det var badrumsfirman som fick köpa in valfritt golvvärmesystem så jag antar att de valde ett som de ansåg skulle ge minst risk för reklamation, så tyvärr vet jag inte var det är köpt.
 
Det där är för elgolvvärme.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det där är för elgolvvärme.
Okej, om den bara fungerar för det så drar jag tillbaks mitt tips.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja
Det var badrumsfirman som fick köpa in valfritt golvvärmesystem så jag antar att de valde ett som de ansåg skulle ge minst risk för reklamation, så tyvärr vet jag inte var det är köpt.
Ok tack för svar ,men har ni det i hela huset eller bara badrummet ,själva har vi golvvärme i hela huset så vi behöver nog 5-6 termostater , har kollat om man kan ha en Display bara som man ändrar på istället för en i varje rum hade jag föredragit.
Undra om det finns
 
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, om den bara fungerar för det så drar jag tillbaks mitt tips.
Du är inte helt ute o cyklar.
Termostaten funkar till vattenburen golvvärme också. Dock är den inte trådlös som TS önskar.

Till TS:
Kolla på uponor eller LK. Det är vettiga saker.
Kvaliteten på ställdon av det billiga slaget är lite sisådär.
Varje början på värmesäsong tycker jag att det kommer upp trådar att GV inte funkar. Många gånger är ställdonet paj.

För att ralliera lite:
Ett väl injusterat GV-system samt en lämplig kurva på värmekällan gör att du i många fall slipper termostater och ställdon på golvvärmen.
Ofta tar det många timmar innan golvet svalnar eller värms upp. Om ställdonet stänger resp öppnar.
 
fgo fgo skrev:
Du är inte helt ute o cyklar.
Termostaten funkar till vattenburen golvvärme också. Dock är den inte trådlös som TS önskar.

Till TS:
Kolla på uponor eller LK. Det är vettiga saker.
Kvaliteten på ställdon av det billiga slaget är lite sisådär.
Varje början på värmesäsong tycker jag att det kommer upp trådar att GV inte funkar. Många gånger är ställdonet paj.

För att ralliera lite:
Ett väl injusterat GV-system samt en lämplig kurva på värmekällan gör att du i många fall slipper termostater och ställdon på golvvärmen.
Ofta tar det många timmar innan golvet svalnar eller värms upp. Om ställdonet stänger resp öppnar.
Sitter 5-6 vanliga termostatermed tråd i huset nu 2 kassa ,ska riva 3 väggar å behöver flytta 2 st ,men elektrikern sa att det är bättre å byta ut till trådlösa istället så det kommer vi göra ,tänkte nån här inne redan hade nått som funka bra fick en prisbild runt 6000 ca tänkte se vad man betalat här inne.
För 5-6 termostater och installerat .
 
Min rekommendation om du nu ska ha nytta av dem:
1. Se till att appen är bra.
2. Se till att ventildon är NO, d.v.s. "Normally Open". Detta betyder att de vid spänningsbortfall öppnar helt.

Vi har ett system från Salus Controls och appen är en katastrof. Sämsta skiten. Ventildonen är NC, d.v.s. de stänger vi spänningsbortfall, eller då termostatens batteri tar slut. Summa summarum är att systemet är sämre än att bara ha alla slingorna helt öppna.

Så min allra högsta rekommendation:
0. Justera in dina slingor och skippa termostater och ventildon. Ha alla slingor helt öppna hela tiden. Jag har ett system men funderar på att slita loss det. Inte värt. Lägg pengarna på något annat.
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Q qvrk skrev:
Min rekommendation om du nu ska ha nytta av dem:
1. Se till att appen är bra.
2. Se till att ventildon är NO, d.v.s. "Normally Open". Detta betyder att de vid spänningsbortfall öppnar helt.

Vi har ett system från Salus Controls och appen är en katastrof. Sämsta skiten. Ventildonen är NC, d.v.s. de stänger vi spänningsbortfall, eller då termostatens batteri tar slut. Summa summarum är att systemet är sämre än att bara ha alla slingorna helt öppna.

Så min allra högsta rekommendation:
0. Justera in dina slingor och skippa termostater och ventildon. Ha alla slingor helt öppna hela tiden. Jag har ett system men funderar på att slita loss det. Inte värt. Lägg pengarna på något annat.
Håller med .. när det gäller styrutrustning till golvärme verkar det inte fattas pengar i hushållen. Justera in slingorna å har man ex värmepump gärna ha innegivare som tillsammans med utegivare sköter tempraturen. Å på kuppen får man förmodligen en gladare vp som går bättre
 
V Vector skrev:
Håller med .. när det gäller styrutrustning till golvärme verkar det inte fattas pengar i hushållen. Justera in slingorna å har man ex värmepump gärna ha innegivare som tillsammans med utegivare sköter tempraturen. Å på kuppen får man förmodligen en gladare vp som går bättre
Tackar för svar , ska ta ett snack med Kungälvs energis som har hand om fjärrvärmen i huset å se vad dom säger , skulle gärna ha nån smart lösning för trödlösa måste ju finnas nått som funkar tycker jag 🫣😊
 
Jag ha LK termostat och kopplingsbox och deras fördelare och ställdon. Fungerar brs
 
J Jochi skrev:
Jag ha LK termostat och kopplingsbox och deras fördelare och ställdon. Fungerar brs
Kolla det 👍vad fick ni betala 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.