En av min sons polare tog min plats i min carport, jag parkerade in han.
Gick in till grabbarna och surrade, killen frågade om han stod i vägen? "Nej jag kommer ut".
Sen gick jag upp till huset......
Efter någon timme kom han upp och frågade om jag kunde flytta min bil.....
Inga problem efter det, och tydligen garvade alla åt mitt hyss :)
/Workingclasshero
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Uppenbart kan 24-timmarsparkering röra upp känslorna...
 
  • Artikel om grannfejd i Luleå över parkeringsplats som eskalerade till rättegång, bild på skadad bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
Det känns förvisso som parkeringen var det minsta brottet i sammanhanget där..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
I
En relaterande fråga: Om ett företag parkerar exempelvis en traktor utanför häcken till ett hus i ett villakvarter och låter den stå där i två veckor, är det då fullt tillåtet så länge det inte finns några specifika parkeringsregler på gatan? Om husägaren behöver komma åt platsen, till exempel för att klippa häcken, måste denne då vänta eller alternativt kontakta företaget och hoppas de vill flytta den?
 
Redigerat:
I Ironside skrev:
En relaterande fråga. om ett företag parkerar ex en trakter utanför häcken till ett hus i ett villakvarter och låter den stå där säg 2 veckor, är det fullt tillåtet så länge som det inte finns några specifika parkeringsregler på gatan? Så om husägaren behöver komma åt ex platsen(ex klippa häcken) så får denna fint vänta eller kontakta företaget?

En relaterande fråga: Om ett företag parkerar exempelvis en traktor utanför häcken till ett hus i ett villakvarter och låter den stå där i två veckor, är det då fullt tillåtet så länge det inte finns några specifika parkeringsregler på gatan? Om husägaren behöver komma åt platsen, till exempel för att klippa häcken, måste denne då vänta eller alternativt kontakta företaget och hoppas de vill flytta den?
man får kolla de lokala trafikföreskrifter parkering
 
I Ironside skrev:
En relaterande fråga: Om ett företag parkerar exempelvis en traktor utanför häcken till ett hus i ett villakvarter och låter den stå där i två veckor, är det då fullt tillåtet så länge det inte finns några specifika parkeringsregler på gatan? Om husägaren behöver komma åt platsen, till exempel för att klippa häcken, måste denne då vänta eller alternativt kontakta företaget och hoppas de vill flytta den?
Ska du inte sköta häcken från din egen tomt och inte via grannens tomt eller allmän mark? I praktiken sköter de flesta via trottoaren eller gatan.
 
I
T tergo skrev:
man får kolla de lokala trafikföreskrifter parkering
Såklart, kontaktar kommunen.

P Pin skrev:
Ska du inte sköta häcken från din egen tomt och inte via grannens tomt eller allmän mark? I praktiken sköter de flesta via trottoaren eller gatan.
Här finns ingen trottoar så maskinen står nära på pall in till. Att man behöver komma åt sin tomtgräns utifrån ex klippa en häck eller renovera staket lär inte vara något ovanligt.
 
I Ironside skrev:
Såklart, kontaktar kommunen.


Här finns ingen trottoar så maskinen står nära på pall in till. Att man behöver komma åt sin tomtgräns utifrån ex klippa en häck eller renovera staket lär inte vara något ovanligt.
Nej men poängen var att staket och häck ska stå så att du kan göra det från din egen tomt. Jag vet att det inte är så i praktiken.
 
I Ironside skrev:
En relaterande fråga: Om ett företag parkerar exempelvis en traktor utanför häcken till ett hus i ett villakvarter och låter den stå där i två veckor, är det då fullt tillåtet så länge det inte finns några specifika parkeringsregler på gatan? Om husägaren behöver komma åt platsen, till exempel för att klippa häcken, måste denne då vänta eller alternativt kontakta företaget och hoppas de vill flytta den?
Kan säkert variera beroende på kommun, men troligen får man stå där i 24 timmar på vardagar. Jag tror man får lov att vänta, det är en anledning till varför man ska plantera häcken en bit in för att kunna underhålla den. Står delar av traktorn på sin fastighet finns det såklart andra möjligheter att flytta den.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Det normala är att gatuparkering i tätbebyggt områden är tillåten i upp till 24h.
 
  • Gilla
Eld
  • Laddar…
Unikt namn
Det är inte tänkt att maskiner ska stå och långtidsdrälla i villakvarter.

Kontakt med kommunen är rätt väg fram.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A August.E skrev:
Kan säkert variera beroende på kommun, men troligen får man stå där i 24 timmar på vardagar. Jag tror man får lov att vänta, det är en anledning till varför man ska plantera häcken en bit in för att kunna underhålla den. Står delar av traktorn på sin fastighet finns det såklart andra möjligheter att flytta den.
Visst finns det kanske andra möjligheter, men ingen av dem är speciellt snabba (om man ska begränsa sig till lagliga sådana).
 
  • Gilla
Ring och 1 till
  • Laddar…
Parkera nåt av dina fordon utanför grannen.
Släpkärra, båtkärra, en av hushållets bilar, husbil e t c.

Kolla in reaktionen.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.