Varför inte börja smått och lämna plats för framtida utbyggnad? David Lookofsky inspireras i Field House på Fårö av gamla fiskebodar och lador, men här i en moderniserad förfinad variant.

Du kan läsa artikeln här: Funktionell estetik på Fårö
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Kunde inte hitta vilken hustillverkare som byggt modulerna? Fantastiskt fint litet hus :love:
 
  • Gilla
JonasZent
  • Laddar…
Snyggt! Hur är plywooden behandlad för att bli så slät och fin? Har de slipat den? :thinking:
 
Myrstacken
Utseendet påminner om en koja jag och mina kompisar byggde i yngre tonåren
 
PeterFalun
hårdvaxoljad björkplywood på insidan
 
PeterFalun
fint hus ganska hög kvm-meter kostnad

gillar denna stil
 
S
Torbjärn Torbjärn skrev:
Snyggt! Hur är plywooden behandlad för att bli så slät och fin? Har de slipat den? :thinking:
Möbelkvalitet på björkplywooden. Stor skillnad mot konstruktionsplywood och liknande.
 
S sinuslinus skrev:
Möbelkvalitet på björkplywooden. Stor skillnad mot konstruktionsplywood och liknande.
Aha ja det förklarar saken. Vår K-plywood ser inte ut sådär och oklart om det skulle gå att komma dit :love:
 
Fint projekt! Hade varit intressant att se lite mer om taket och takavvattningen.

Jag har också plywood (furu) men man måste ha hantverkare som kan skära till det ordentligt, för det går inte att spackla avvikelser så som man gör med gips. Samt rätt ytbehandling om man inte vill ha gulnad gillestuga efter några år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.